וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחופש נולד

אורנה סוסק

6.4.2009 / 9:39

שימור פנדות בסין, עזרה ליתומים בוויטנאם ושימור סביבתי באוסטרליה הם רק קצת מהאפשרויות שלכם לחופשה הקרובה. באתר GoEco מציעים חלופה תיירותית למי שמאס במלונות וספא

לכל מי שקץ בחופשות המוניות, בתיירות של קניות וחלונות ראווה, במסלול הקבוע של מסעדה-מוזיאון-מלון ולישון, יש אפשרות לחופשה מסוג אחר. GoEco הוא אתר אינטרנט ישראלי הקיים מזה שלוש שנים ומתפקד כמרכז יעוץ והכוונה לישראלים המתכונים להתנדב בפרויקטים שונים, סביבתיים וחברתיים, בארץ ובחו"ל, ומציע כאלפיים אפשרויות בכחמישים מדינות. הוא הוקם על ידי יונתן גילבן ויונתן טל, שני טיילים מושבעים ומתנדבים בעצמם.

שוק ארגוני ההתנדבות, המשגשג מזה שנים רבות, בעיקר בקרב אירופים, הוא ענק ומורכב וכולל, מן הסתם, גם לא מעט שחיתות. GoEco גם לוקחים על עצמם אחריות כמעין מסנן או בקרת איכות ודואגים להציע רק פרויקטים מטעם ארגונים בדוקים ומהימנים שכבר הוכיחו את עצמם. אגרת ההשתתפות שהם גובים היא ברוב המקרים סבירה ואפשרית לכיס הישראלי.

להכיר את היעדים מבפנים

האתר גם עוזר ללקוח המבולבל מחמת הגודש והמגוון להבין מהו הפרויקט שהכי מתאים לו, שיאתגר אותו, אבל לא ישבור אותו ושיתאים לתחום העניין שלו. ההתנדבות יכולה להוות השתלמות או העשרה מקצועית בתחומים רבים ושונים: ארכאולוגיה (חפירות בספרד), ארכיטקטורה (שימור מבנים עתיקים), ויטרינריה (טיפול והשבה לטבע של חיות בר), ביולוגיה, חקלאות, עבודה סוציאלית, חינוך ועוד.

ניצול של חופשה בעשייה כזאת נותנת אפשרות להיות מעורב, להכיר מבפנים, לחוות לעומק ובעיקר להשפיע. חווית הנתינה חוצה כל גבול של תרבות גזע או שפה. הסיפוק והמשמעות שהיא מעניקה עשויה להיות מהנה יותר מכל הפאסיביות הכרוכה בחופשות שאנחנו רגילים אליהן. התנאים בסביבת הפרויקטים יוצרים כור היתוך תרבותי אינטנסיבי מאד. המתנדבים חווים את התרבות המקומית דרך עיניהם עצמם, כמו גם דרך עיניהם של שאר מתנדבי הפרויקט, המגיעים מכל קצוות תבל.

חמישה כוכבים זה בטח לא

כמובן שחופשה כזאת היא לא הדבר המפנק ביותר מבחינת התנאים - חדרי "דורמיטורי" צפופים, יתושים, מזון לא מוכר וכדומה. אבל, באתר יש הבהרות ישירות וגלויות בקשר טיב התנאים - לא מאפשרים לכם לשגות באשליות, אבל גם מוצאים עבורכם מה שמתאים לאורח החיים והנטיות שלכם.

להתנדבות בטווח ארוך פונים בעיקר צעירים, אבל לתקופות קצרות יותר מגיעים לקוחות בטווח גילים רחב. גילבן מספר על זוג, בשנות הארבעים לחייהם, עירוניים, אנשי "מיין סטרים" מובהקים, שהגיעו לפגישת הכנה חוששים מאד. האשה חזרה ושאלה בחרדה על מחלות וחיסונים, על תנאי הלינה, סוג המזון וכדומה. בארגון כמעט כבר חשבו להציע להם לוותר. אחרי הכל, זה לא מתאים לכל אחד. בתחילת דרכם כמתנדבים בתאילנד, חוו בני הזוג קשיים לא מעטים, אפילו דיכאון ומחשבות פרישה. בסופו של דבר הם הם התגלו כמתנדבים מסורים וחרוצים מאד. היום, אותו זוג עומד לצאת לתקופת ההתנדבות השלישית שלו, באוגנדה.

האתר גדול ומגוון, יש בו שפע תיאורי חוויות של מתנדבים, הסברים, הבהרות, כל מה שצריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully