וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורי הקסם

רותם דרוב

6.4.2009 / 7:38

הגפילטע פיש יצא דלוח? הקינוח יצא תפל? לפחות תוכלו להמם את האורחים בחג עם הגאדג'ט הבא שהבאנו לכם

אם איתרע מזלכם לארח השנה סדר, אתם בוודאי מנסים לשבור איכשהו את קלישאת הקניידלעך-גפילטע פיש-רבע עוף. לרשת אמיגו, המתמחה בקפה, יש פיתרון עבורכם: BODUM SANTOSA, מכשיר ייחודי להכנת קפה פילטר. באמצעותו תהממו את המסובין בדיוק בשלב שהם כבר מעולפים, אחרי שפתחו את הכפתור הראשון במכנסיים בעודם מתחננים לקפה טוב שיחזיר אותם בחזרה לשפיות.

ה- BODUM SANTOSA הוא בעצם שני מיכלי זכוכית בצורת כדור המחוברים זה לזה על ידי צינורית. לאחד מהמיכלים מכניסים מים ולשני קפה, בדומה למקינטה המסורתית, אך מה שמבדיל את המתקן הזה מהמסורתיות הוא פעולות של יניקה על ידי וואקום טבעי בחזרה למיכל התחתון, ולא כמו במקינטה שם הקפה יעלה למעלה ויימזג.

התהליך

איך הדבר בעצם מתרחש? מיכל המים העליון נאטם ע"י מכסה שהיציאה היחידה ממנו היא צינורית העוברת בין שני המיכלים, צידה האחד במיכל המים עד קרוב לתחתית, וצידה השני במיכל הקפה הטחון. מניחים את מיכל המים על מקור חום, אפילו נר על גבי השולחן, המים מתחממים ומחממים את האוויר מעל פני המים. האוויר מתפשט ודוחף את המים החמים הקרובים לנקודת הרתיחה דרך הצינורית למיכל הקפה, שם הם יתערבבו וייחלטו ביחד עם הקפה.

בשלב זה מכבים את מקור החום והמים מתקררים. פעולת ואקום שנוצרת כתוצאה מהתהליך הזה שואבת את הנוזל בחזרה, הקפה עובר דרך פילטר המנקה אותו משאריות הגרגרים וכך מתקבל קפה נקי. כל התהליך כולו יכול להתרחש כאמור על שולחן החג על גבי פלטה חמה או נר, יימשך כ-20 דקות ויהמם את האורחים.

אם תרצו לקנות אותו תמורת 350 שקל, תוכלו לסור לסניפי רשת אמיגו בראשון לציון (לגעת באוכל, מתחם חונים קונים) בחיפה ובתל אביב או באתר החברה באמצעות הקישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully