וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: 100 הרוגים, חשש לחיי ישראלי

ניר יהב, גידי ויניש ועידן דורנר

6.4.2009 / 16:20

יותר מ-1,500 בני אדם נפגעו ברעש האדמה באיטליה. משרד החוץ: שני ישראלים עדיין נעדרים, קונסול ישראל נמצא במקום האירוע

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

סוכנות ידיעות איטלקית דיווחה בצהרים (שני) כי מניין ההרוגים ברעש האדמה שפקד את המדינה עלה ל-100 בני אדם. ממשרד החוץ נמסר כי שני ישראלים ששוהים באזור עדיין נעדרים. יוסי לוי, דובר משרד החוץ, אמר לוואלה! חדשות כי "מספר הנעדרים ירד מארבעה לשניים. קונסול ישראל באיטליה, עופר מזר, נמצא ליד בניין מעונות הסטודנטים ומנסה להתחקות אחר גורלם של שני הנעדרים האחרונים".

בתוך כך נודע לוואלה! חדשות כי גוברת הפסימיות באשר לגורלו של לפחות אחד משני הנעדרים הנותרים, אשר שהה בלילה בבניין המעונות שהתמוטט. גורלו של הישראלי השני עדיין לא נודע. שני הנעדרים הם סטודנטים תושבי הגליל שלומדים באיטליה.

אחד משני הנעדרים הישראלים ברעש האדמה שפקד את איטליה, הוא הסטודנט חוסיין חמאדי, בן 23, תושב כאבול שבצפון הארץ. עדי ראייה סיפרו כי ביתו של חמאדי התמוטט ברעידת האדמה, אולם לא ברור אם חמאדי שהה בבית בעת רעידת האדמה.

בחדר המצב של משרד החוץ התקבלו במהלך הבוקר מספר פניות מצד ישראלים שקרובי משפחתם נמצאים באיטליה, שלושה ישראלים לא יצרו קשר במשך שעות ארוכות ולאחרונה נוצר קשר עם שניים מהם ואחד הסטודנטים עושה את דרכו חזרה ארצה.

שגריר ישראל באיטליה, גדעון מאיר, נמצא בקשר עם השלטונות. מספר הטלפון של חדר המצב במשרד החוץ לדיווחים על ישראלים שנמצאים באזור: 02-5303155.

רעידת האדמה העזה פקדה הלילה את מרכז איטליה. על פי המכון הגיאופיזי האיטלקי עוצמת רעידת האדמה היתה 5.8 בסולם ריכטר, אולם לפי המכון הגיאולוגי האמריקאי הרעש היה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה כ-110 קילומטרים צפון-מזרחית לרומא, סמוך לעיירה ל'אקווילה. רעש האדמה הורגש גם ברומא, אך שם לא דווח על נזק.

מצב חירום הוכרז במדינה

ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני ביטל נסיעה מתוכננת למוסקבה והכריז על מצב חירום לאומי במדינה, שיאפשר הפניית תקציבים לכוחות הסיוע ולבנייה מחדש של המבנים שנהרסו.

ראש שירותי החירום באיטליה אמר בראיון לרשת BBC כי אלפי אנשים עזבו את האזור שנפגע ברעידת האדמה. לדבריו, אלפי מבנים קרסו במקום. בעיירה ל'אקווילה דווח על התמוטטותו של מגדל הכנסייה המקומית כמו גם על קריסתם של מבני מגורים רבים ושל מעונות האוניברסיטה המקומית.

הרשויות המקומיות מדווחות כי החשש הוא שאנשים רבים נקברו תחת הריסות הבתים שקרסו. רעידות אדמה חזקות נחשבות לנדירות יחסית באיטליה. ב-2002 פקד רעש אדמה בעוצמה של 5.4 בסולם ריכטר את העיר הדרומית סאן ג'וליאנו די וגרם למותם של 26 בני אדם. ברעידת אדמה שפקדה את מרכז המדינה ב-1997 נהרגו 13 בני אדם.

פרסום ראשון: 4:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully