וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "התקנון מאפשר תהליך חקיקה מזורז"

6.4.2009 / 4:31

יו"ר הכנסת דחה את בקשת סיעות האופוזיציה לדחות את דיון הפגרה המיוחד שנקבע להיום. סיעות האופוזיציה: "זה מחטף"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין דחה את דרישת ראשי סיעות האופוזיציה לבטל את דיון הפגרה המיוחד שנועד להתקיים הבוקר (שני) בהארכת המועד שעד אליו הממשלה תוכל להגיש את תקציב המדינה. במכתב ששלח לראשי הסיעות כתב ריבלין כי "תיקוני החקיקה המוגשים לאישור הכנסת נוסחו כהוראות שעה. סדרי הדיון, הן במליאת הכנסת והן בוועדות הרלוונטיות (הגם שהן מתנהלות עדיין בהרכב זמני), יתנהלו כרגיל בהתאם להוראות תקנון הכנסת, המאפשר, כידוע, גם הליך חקיקה מזורז כאשר יש לכך רוב בכנסת. המשנה ליועץ המשפטי לכנסת חיוותה את דעתה כי אין כל מניעה פרוצדוראלית לכינוס הכנסת ולחקיקה כאמור".

דיון הפגרה המיוחד יתקיים הבוקר בכנסת. הממשלה אישרה אמש בישיבתה הראשונה את הצעת שר האוצר יובל שטייניץ להגיש הבוקר לכנסת הצעה לשינוי חוק התקציב הקיים, כך שהממשלה תוכל להגיש את התקציב בעוד 106 ימים במקום 45 הימים הקיימים היום. באופן חריג, הכנסת צפויה לאשר את ההצעה בשלוש קריאות. התקציב יהיה דו שנתי לשנים 2009-2010. לדברי שטיייניץ, "החלטת הממשלה מבטאת את מצב החירום הכלכלי ואת הצורך לגבש תוכנית כלכלית מקיפה לבלימת המיתון והנחת יסודות לצמיחה עתידית".

בתגובה פנו ראשי סיעות האופוזיצה במכתב חריף ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בדרישה כי ידחה את דיון הפגרה המיוחד. לדברי ראשי הסיעות, המהלך, שמצריך שינויים בחוקי היסוד, הוא "חמור שכן כוונתו להשיג את התיקונים בחקיקה בדרך של מחטף קונסטיטוציוני שלא יאפשר לכנסת להפעיל את שיקול דעתה או אף לדון בהצעות התיקון". ראשי סיעות קדימה, מרצ, האיחוד הלאומי, חד"ש, בל"ד ורע"ם-תע"ל כתבו לריבלין כי "מדובר, כך נראה, במהלך המכוון למנוע מן הכנסת את האפשרות לשמש כלי בקרה על עבודת הממשלה. תיקון חוקים, ובפרט חוקי יסוד, כלאחר יד ומבלי שחברי הכנסת יקבלו הזדמנות לדון בתיקון המבוקש בכובד ראש, הופך את הכנסת ל'חותמת גומי' של הממשלה, בבחינת כל אשר תחליט הממשלה יאושר באופן אוטומטי בכנסת, כאילו מדובר בהליך פורמלי בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully