וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון החליטה: אין סנקציות

5.4.2009 / 1:09

15 חברות המועצה התכנסו לדיון חירום על שיגור הטיל ארוך הטווח שביצעה המדינה הקומוניסטית המבודדת. בסיום הפגישה הוחלט על המשך הדיונים בנושא

פגישת החירום של 15 החברות הקבועות של מועצת הביטחון שהחלה אמש (ראשון) בניו יורק אודות שיגור הטיל שביצעה הבוקר צפון קוריאה הסתיימה ללא החלטה על צעדים מעשיים נגד צפון קוריאה. נציגי המדינות הסכימו ביניהם על המשך הדיונים בנושא. הדיון התקיים בדלתיים סגורות. ארצות הברית והאיחוד האירופי קראו להגיב בחריפות על השיגור, אולם סין ורוסיה הודיעו כי יתנגדו כי לכל החלטה הכוללת הטלת סנקציות חדשות נגד המדינה הקומוניסטית.

מוקדם יותר הגיב נשיא ארצות הברית ברק אובמה על שיגור הטיל ארוך הטווח על ידי צפון קוריאה בנאום שנשא בפראג על סוגית הגרעין העולמית. אובמה אמר כי מדובר בהפרה בוטה של החלטות האו"ם ואיום על הביטחון באזור ובעולם. עוד אמר אובמה כי צפון קוריאה מבודדת עצמה עוד יותר מהקהילה העולמית. לדבריו, ארה"ב תמשיך לפעול לפירוקה של צפון קוריאה מגרעין וקרא למדינה הקומוניסטית להימנע מפעולות מתגרות נוספות.

"השיגור היום של טיל הטאיפונג 2 היה הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1718, האוסרת במפורש על צפון קוריאה מלבצע שיגור טילים מסוג כלשהו. צעד מתגרה זה היווה התעלמות מוחלטת של ההתחייבות הבינלאומית של צפון קוריאה", הוסיף אובמה.

אובמה אמר כי יפעל בשיתוף פעולה עם חמשת המעצמות על מנת להבטיח שחצי האי הקוריאני יתפרק מנשק גרעיני. "בפני צפון קוריאה עמדה האפשרות להתקבל לקהילה הבינלאומית, אך היא סירבה לקבלה בתמורה לזניחת השאיפות הגרעיניות שלה", אמר הנשיא.

צפון קוריאה שיגרה הבוקר את הטיל ארוך הטווח שברשותה. מקורות יפנים טענו כי הטיל עבר מעל יפן ולאחר מכן נפל לתוך האוקיינוס השקט. הצפון קוריאנים שיגרו את הטיל על אף מחאות ואזהרות שקיבלו בתקופה אחרונה מרחבי העולם. בעקבות בקשה של שגריר יפן באו"ם לכנס את מועצת הביטחון לדיון חירום בשל שיגור הטיל על ידי צפון קוריאה לפנות בוקר, תקיים היום מועצת הביטחון דיון בדלתיים סגורות. דיפלומטים טוענים כי ארצות הברית ויפן מעוניינות להעביר החלטה המגנה את השיגור וקוראת לסנקציות כנגד צפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully