וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "יש לי ספקות לגבי הכניסה לממשלה"

פנחס וולף

5.4.2009 / 20:06

לדברי יו"ר מפלגת העבודה, "רק ימים יגידו" אם ההצטרפות לממשלת נתניהו היתה נכונה. יולי תמיר: "למה שתקת כשליברמן מחק את אנאפוליס?"

סימני חרטה? שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק הודה הערב (ראשון) כי יש לו ספקות לגבי ההצטרפות לממשלה בראשות בנימין נתניהו. בהרמת כוסית עם חברי מחוז הקיבוצים במפלגה (התק"ם), אמר ברק, כי "הרבה מהחברים שלנו התנגדו לכניסה לממשלה ונשמעו מאוד החלטיים ופסקניים ויודעים בביטחון מוחלט שזו שגיאה קשה. אני מודה שאני לא נקי מספקות, למרות שתמכתי בהליכה לממשלה. בעיני, רק ימים יגידו אם זה היה מהלך נכון, אני מרגיש שהוא היה נכון. אני מרגיש משיקולי אחריות כוללת שזה הדבר הנכון למדינה".

"אני לא מרגיש איש ימין", סיפר ברק. "אני לא מרגיש כמשלים הטבעי לממשלה הזאת, אלא להיפך - משקל הנגד בתוכה, כדי שהדרך שלנו והעמדות שלנו, וההשקפה שלנו תבוא לידי ביטוי בפרקטיקה המעשית של מדינת ישראל. אני לא מתיימר שאנחנו נשנה: לא את האידיאולוגיה של חלק מהאנשים ואפילו לא את הרטוריקה, אבל אנחנו כן ניבחן ביכולת שלנו להשפיע על המעשה, על ההחלטות, ועל התוצאות של מה שקורה".

"במובן הזה", הוסיף שר הביטחון, "היום ראש הממשלה החדש תוך כדי הדברים שלו בפתח ישיבת הממשלה אמר שהוא מקבל את זה שהמבחן האמיתי של הממשלה יהיה מבחן התוצאה. היא בסוף תיבחן בתוצאות ולא במה שנאמר, לא במה שחשבו עליה, אלא במה שהיא תביא בפועל. ופה המבחן האמיתי שלנו, האם אנחנו מסוגלים או לא מסוגלים להביא את הממשלה הזאת לצעדים לא ברוח ההכרזות של ליברמן, אלא ברוח העמדות שלנו".

במהלך הכינוס גם היו חילופי דברים קשים בין ברק לביו שרת החינוך לשעבר, יולי תמיר, שהתנגדה לכניסת המפלגה לממשלה. "ישבת ושתקת כשליברמן מחק בנאומו הראשון כשר החוץ את תהליך אנאפוליס", תקפה תמיר. "המלים היפות מסתירות את המצב של מפלגת העבודה", הוסיפה. "מדובר בסיסמאות ריקות. אהוד ברק, האמת היא שאני לא יודעת מה הדעות המדיניות שלך". ברק אמר בתגובה: "אני הבאתי את יולי לפוליטיקה. היא רק מדברת. לעומתה, אני איש של מעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully