וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "ניפגש בימים הקרובים עם נתניהו"

ניר יהב וגידי ויניש

5.4.2009 / 18:43

אביו של החייל החטוף אמר לוואלה! חדשות כי "עודכנו שהמו"מ נמשך, אך לא הושגה פריצת דרך". חמאס: "מתקיימים מגעים בלתי ישירים"

בני משפחת שליט ייפגשו בימים הקרובים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך מסר הערב (ראשון) לוואלה! חדשות אביו של החייל החטוף נעם שליט. הוא סירב לפרט מה יאמר בפגישה, אולם ציין כי "עדיין קיים חשש שהממשלה תגלה קו נוקשה בנוגע לשחרור גלעד". שליט גם אישר את הדיווח אודות המשך המגעים לשחרור בנו ואמר כי "אני יודע שהמגעים נמשכים, אבל לא נרשמה פריצת דרך מהותית". כשנשאל על תחושת המשפחה ערב חג הפסח, אמר שליט כי "מדובר בחג חירות שלישי עצוב ללא גלעד. התחושות הן קשות על כך שגלעד לא יכול לחגוג איתנו את החג".

מוקדם יותר אמר סגן ראש ממשלת חמאס בעזה, זיאד ט'אט'א, כי "העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט הוקפאה אולם עדיין מתנהלים מגעים בלתי ישירים במסגרת המשא ומתן לגיבושה". לדבריו, "עסקת שליט כמעט ונחתמה הודות למתווכים הטורקים אילו ישראל לא נסוגה בה ברגע האחרון".

ט'אט'א גילה כי ממש לקראת גיבוש עסקת שליט, הציבה ישראל תנאי חדש לפיו יחולקו האסירים הפלסטינים לשני גושים, כשהראשון ישוחרר לפני העברתו של שליט והשני אחריו. חמאס, לטענתו, דחה את התנאי הזה מכל וכל. ט'אט'א גילה עוד כי מצרים ניסתה ללחוץ על חמאס ויתר הפלגים הפלסטינים להתגמש אולם הם סירבו. "ככל שהתגברה העמידה האיתנה הפלסטינית, כך התקרב מועד שחרור האסירים", אמר.

לפני מספר ימים אמר בכיר חמאס ומחזיק "תיק שליט" בארגון, אוסמה אל-מזיני, כי העקשנות הישראלית הכשילה את המגעים. "איננו מצטערים על כך שהתיק נסגר", הוסיף. "יש לנו את הדרישות שלנו ולא מעניין אותנו מי הגורם שפותח את התיק הזה או סוגר אותו. מה שמעניין אותנו הוא שישראל תיענה לדרישותינו. העברת התיק לממשלת נתניהו לא מעניינת אותנו. לא התעייפנו מהעיסוק בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully