וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לאירופה: "צרפו את טורקיה לאיחוד"

עידן דורנר

5.4.2009 / 16:04

נשיא ארה"ב הסביר כי "חייבים לראות במוסלמים ידידים וליצור עמם יחסי כבוד". סרקוזי בתגובה: "אני מתנגד, זאת החלטה של האיחוד"

נשיא ארה"ב ברק אובמה קרא היום (ראשון) לאיחוד האירופי לקבל לשורותיו את טורקיה כחברה מלאה, צעד אליו מתנגד נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. המחלוקת בין שני המנהיגים מלמדת על חילוקי דיעות נדירים בוועידה בהשתתפות ארה"ב והאיחוד האירופי, שנועדה לשפר את היחסים בין הצדדים, שנפגעו במהלך שנות ממשל בוש.

"ארה"ב ואירופה חייבות לראות במוסלמים ידידים, שכנים ושותפים במאבק באי הצדק, חוסר הסובלנות והאלימות. יש ליצור יחסים המבוססים על כבוד הדדי ואינטרסים משותפים", אמר אובמה. לדבריו, "התקדמות לקראת צירוף טורקיה לאיחוד יהיה סימן למחוייבות של אירופה לאג'נדה הזאת ולהבטיח את שיוך טורקיה לאירופה".

טורקיה מנסה להתקבל לאיחוד במשך זמן רב ודבריו של אובמה מאשרים כי ארה"ב תומכת במהלך. אך מדינות באיחוד, דוגמת גרמניה וצרפת, מתנגדות למהלך. סרקוזי אמר כי מדובר בהחלטה שצריכות לקבל החברות באיחוד. "תמיד התנגדתי לצירוף הזה, אני עדיין מתנגד לו ואני חושב שרוב החברות שותפות להשקפתה של צרפת".

לדבריו, "טורקיה היא מדינה גדולה, בעלת ברית של אירופה ושל ארה"ב. היא תישאר שותף בעל פריבילגיות, אך העמדה שלי לא השתנתה ולא תשתנה". באירופה מתנגדים לכניסת טורקיה לאיחוד בשל מצב זכויות האדם במדינה, עיכוב בשורה של רפורמות שאנקרה התחייבה לבצע, והמחלוקת סביב שליטתה בקפריסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully