וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון מיוחד בכנסת בעקבות דברי ליברמן

5.4.2009 / 11:28

אחרי הסערה שעוררו דבריו של שר החוץ בנוגע לאי מחויבותה של הממשלה להבנות אנאפוליס, יזמה סיעת מרצ דיון פגרה מיוחד בעניין

הכנסת תקיים מחר (שני) דיון פגרה מיוחד בעקבות הצהרותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן, בנוגע לאי מחויבותה של ממשלת ישראל להבנות אנאפוליס. הדיון יתקיים ביוזמת סיעת מרצ בכנסת. יו"ר הסיעה אילן גילאון אמר כי "ביבי וברק ממלאים פיהם מים לאור הצהרות שר החוץ, אך הכנסת מעוניינת לדעת האם דברי ליברמן מהווים את המדיניות המוצהרת של ממשלת ישראל החדשה".

בטקס חילופי השרים במשרד החוץ שהתקיים ביום רביעי שעבר, אמר השר הטרי ליברמן כי "יש זילות גדולה למילה שלום. לא נקדם שלום בהכרזות. היו שתי ממשלות שעשו צעדים דרמטיים והגישו הצעות מרחיקות לכת. לא ראיתי שההתנתקות ואנאפוליס הביאו שלום. להיפך. אחרי כל הג'סטות, המדינה רואה בשנים האחרונות את מלחמת לבנון השנייה ואת עופרת יצוקה ראיתי שדווקא שעושים ויתורים יש את ועידת דרבן ושתי מדינות קוראות לשגרירים בחזרה. מאוריטניה וקטאר".

ליברמן המשיך ותקף את מדיניות הממשלות הקודמת ואמר כי "מי שחושב שבאמצעות ויתורים הוא יביא משהו אז לא. אתה רוצה שלום? תתכונן למלחמה ותהיה חזק. מאז אוסלו עברו 16 שנה ולא קירבנו את הסדר הקבע. יש מסמך אחד שמחייב אותנו וזה לא אנאפוליס לזה אין תוקף. הצבעתי נגד מפת הדרכים שאושרה בממשלה אבל זה המסמך היחיד שמחייב".

הצהרותיו של השר ליברמן עוררו גל של תגובות זועמות בארץ ובעולם. גורמים בארצות הברית אמרו כי הממשל בוושינגטון ימשיך לדחוף להקמת מדינה פלסטינית, למרות ממשלת הימין החדשה שקמה בישראל. דובר מחלקת המדינה האמריקאית, רוברט ווד, אמר כי "אנחנו מתכוונים לעבוד קשה כדי להניע את התהליך קדימה אבל אין לנו אשליות, זה לא הולך להיות קל".
ווד הוסיף ואמר כי "אנחנו נזכיר לשני הצדדים את ההתחייבויות שלהם מהעבר, ונפעל ליצור מסגרת כדי לקדם את חזון שתי המדינות לשני העמים".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמר בכינוס פרידה שערכה עבורו מפלגת קדימה כי "ניסינו להתמודד עם האתגר הגדול ביותר של מדינת ישראל – הסכם שלום שיביא יציבות, ביטחון, תמיכה בינלאומית ושגשוג כלכלי למדינת ישראל. שיאו של התהליך הזה היה הכינוס באנאפוליס".

אולמרט רמז בדבריו להתבטאויותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן ואמר כי "מי שחושב שאפשר לזלזל בזה, ואפשר להמשיך ליהנות מהחיבוק של הקהילה הבינלאומית כפי שזכינו בשנים האחרונות ומי שחושב שזה יימשך אם אנאפוליס תעוף הצידה ונתעלם מהצורך לקיים משא ומתן ומפיתרון שתי המדינות לשני עמים אינו מבין מה המחיר שמדינת ישראל עלולה לשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully