וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה בתנאים? בכירי חמאס שובתים רעב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.4.2009 / 11:14

סגן ראש ממשלת חמאס לשעבר ובכיר נוסף פתחו בשביתת רעב בשל התנאים הקשים בכלא. "בצינוק איני יודע אם עכשיו בוקר או לילה"

סגן ראש ממשלת חמאס לשעבר נאסר א-דין א-שאער ובכיר חמאס ראפת נאסיף פתחו בשביתת רעב ללא הגבלת זמן במחאה על תנאי מאסרם בישראל. כך מסר היום (ראשון) עורך הדין פארס אבו חסן, היועץ המשפטי של ארגון הסולידריות הבינלאומי למען זכויות האדם.

א-שאער, שכיהן כסגנו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה בממשלתו הראשונה וכן כשר החינוך באותה ממשלה, אמר כי שירות בתי הסוהר העביר אותו לצינוק שתנאי המחיה בו גרועים וכי נאסיף הועבר לכלא מגידו. לדברי א-שאער, בכוונתם לשבות רעב עד שיועברו לתאי מעצר רגילים. "במהלך היום קרני האור כלל לא נכנסות לצינוק שבו אני שוהה. איני יודע אם עכשיו בוקר או לילה", אמר א-שאער. "זאת בנוסף לרטיבות הקשה בתא הגורמת לי לקוצר נשימה ולבעיות בעור".

נאסיף, מצדו, התייחס לממשלה החדשה שקמה בישראל ואמר כי היא מבטאת את נטייתו של הרחוב הישראלי לגזענות וקיצוניות. בנוסף קרא לפלגים הפלסטינים להתאחד ולפתור את המשבר הפנים-פלסטיני.

לפני כשבועיים עצרו כוחות צה"ל 20 פלסטינים בגדה המערבית, ביניהם גם בכירים בחמאס, בהם גם א-שאער, נאסיף, ואחד מבכירי חמאס בגדה, עדנאן עספור. כמו כן נעצרו מספר חברי המועצה המחוקקת מטעם חמאס, ביניהם גם איימן דרארמה וחאלד טאפש. א-שאער נחשב לאחד ממנהיגיו המתונים של חמאס והוא ניסה אף להוביל יוזמות לפיוס בין חמאס לפתח ולצורך זאת נפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן. על רקע פגישה זו קראו גורמים בחמאס שברצועה להשעות את חברותו בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully