וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין המין בן ה-70 יוסגר לארה"ב

עדי שמחוביץ

5.4.2009 / 10:42

סמואל סילברמן הורשע בארה"ב בביצוע עבירות מין ומעשים מגונים בקטינים ונמלט לישראל. בית המשפט קבע כי הוא בר הסגרה

בית המשפט המחוזי בירושלים הכריז היום (ראשון) על סמואל ארתור סילברמן, הידוע גם כאברהם כהן, כבר הסגרה לרשויות האמריקאיות וזאת בגין הרשעתו בארצות ברית בביצוע עבירות מין ומעשים מגונים בקטינים.

נגד סילברמן, תושב נתניה בן 70, הוגשו שני כתבי אישום במדינת אורגון בארה"ב. את העבירות המיוחסות לו הוא ביצע בזמן שעבד כפסיכולוג ועובד סוציאלי שטיפל בילדים ונערים בגילאי 8 עד 17. כתב האישום הראשון הוגש בשנת 1996 והוא כולל שני אישומים בגין מעשי סדום ושני אישומים בגין התעללות מינית. על פי כתב האישום, סילברמן התעלל מינית בקטין בן 13 בשתי הזדמנויות שונות וביצע בו מעשים מגונים. כתב האישום השני שהוגש ב-1997 כולל שלושה אישומים בגין התעללות מינית בקטין בן 13 בשלוש הזדמנויות שונות.

לפני כשנה הגישה ארה"ב לישראל בקשה להסגרתו של סילברמן לצורך גזירת דינו. בין התביעה האמריקאית לסילברמן גובש הסדר טיעון, במסגרתו הוחלט שסילברמן יודה בביצוע עבירה של התעללות מינית בכל אחד מכתבי האישום. בתמורה הסכימה התביעה לוותר על שאר סעיפי האישום. לפי ההסכם, התביעה תבקש לגזור על סילברמן 75 חודשי מאסר, העונש המינימלי בחוק מדינת אורגון.

סילברמן הודה במיוחס לו, אך הודיע כי יש בכוונתו לערער על העונש ה"אכזרי והבלתי אנושי". בית המשפט קיבל את הטענה וגזר על סילברמן 120 ימי מאסר ותקופת מבחן של 10 שנים. התביעה ערערה על ההחלטה ובית משפט לערעורים קיבל את הערעור.

בנובמבר 2000 הוצאו שני צווי מעצר נגד סילברמן לאחר שלא שמר על קשר עם קצין המבחן שלו ונמלט מפיקוח. סילברמן, כך התברר, נמלט לישראל ובשנת 2004 נרשם כעולה, קיבל אזרחות ישראלית מכוח חוק השבות ושינה את שמו לאברהם כהן. בנובמבר האחרון הוא נעצר, ובעקבות כך הוגשה העתירה, באמצעות עו"ד גלעד סממה מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully