וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו נענית לאובמה: תשלח חיילים לאפגניסטן

טלי גולדשטין

5.4.2009 / 10:15

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיבל הבטחה מברית נאט"ו לשלוח לאפגניסטן עוד כ-5,000 חיילים מ-29 החברות בברית הצפון אטלנטית

מנהיגי נאט"ו, אשר התכנסו ביום שישי לפסגה מיוחדת לציון שישים שנים להקמת הברית, נענו אמש (שבת) לקריאת נשיא ארצות הברית ברק אובמה והסכימו לשלוח עוד חמשת אלפים חיילים נוספים לאפגניסטן כדי לתגבר את כוחות נאט"ו המוצבים במדינה.

בריטניה, ספרד ואיטליה אמרו כי תישלחנה מאות חיילים נוספים כל אחת כדי לאבטח את הבחירות לנשיאות באפגניסטן באוגוסט. מהלך זה מהווה ניצחון לאובמה, שהיתה זו לו פסגת נאט"ו הראשונה במסגרת תפקידו. אובמה הגיע לשטרסבורג כדי לקדם את מדיניות החוץ החדשה שלו לגבי אפגניסטן ופקיסטן, במסגרתה הוא מתחייב למגר את גורמי הטרור שהתפשטו והתחזקו בשתי המדינות. אובמה הזהיר את בעלות בריתו האירופאיות כי הגיע הזמן לשאת בנטל המלחמה באפגניסטן.

"אני מרוצה מכך שמדינות נאט"ו הבטיחו את תמיכתם הבלתי מעורערת באסטרטגיה החדשה של ארה"ב", אמר אובמה. צרפת וגרמניה היו בין המדינות שלא נענו לקריאת אובמה לתגבור הכוחות באפגניסטן, עם זאת אובמה שיבח את נשיא צרפת סרקוזי וקנצלרית גרמניה מרקל.

בנוסף לשליחת כוחות נוספים למדינה המוסלמית, מספר מדינות החברות בנאט"ו הסכימו לספק צוותי אימונים לצבא האפגני ולהקצות מימון גדול יותר בעבור מטרה זו. לפי מקור המקורב לעניין, 19 מדינות הציעו ציוד וכוח אדם למען המאבק בטליבן. לפחות 12 מסוקים, שלושה מטוסי תובלה, צוותים רפואיים ובית חולים שדה היו בין הציוד שהוצע. בלגיה הציעה שני מטוסי F-16. מבחינה כספית, מדינות נאט"ו הבטיחו להקצות מעל 450 מיליון יורו (607 מיליון דולר) למלחמה באפגניסטן.

הממשל האמריקאי החליט לא מזמן לשלוח עוד 21 אלף חיילים נוספים לאפגניסטן, שיצטרפו ל-38 אלף החיילים שכבר מוצבים בה.

בתוך כך, הוחלף מזכ"ל נאט"ו. את יאפ דה הופ שייפר יחליף בתפקיד ראש ממשלת דנמרק אנדרס רסמוסן, זאת לאחר שטורקיה הסירה התנגדותה למינוי. רסמוסן הוא הדני הראשון בתפקיד. מינויו ייכנס לתוקף ב-1 באוגוסט.

  • עוד באותו נושא:
  • נאט"ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully