וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ראיות חזקות למעורבות משפחת המחבלת"

רמי שני

5.4.2009 / 14:18

בית המשפט בב"ש קבע כי הנערה שניסתה לבצע פיגוע בדרום "יכולה היתה לגלות דברים באינטרנט". עם זאת, הוארך מעצר האב, האם והדוד

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: רן צימט)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, האריך בצהרים (ראשון) בארבעה ימים את מעצרם של אביה ודודה של בסמה עוואד אל נבארי, שביצעה אתמול את ניסיון הפיגוע בדרום. מעצרה של אמה הוארך ביממה. האב נג'אח אל נבארי בן 36, האם עוואד אל נבארי בת 33 והדוד סאלם איברהים אל נבארי, בן 31, חשודים במעורבות במעשיה. השופטת דרורה בית אור, אמרה כי המשטרה לא הציגה ראיות מספיק חזקות שקושרות את בני המשפחה באופן ישיר למעשיה של המחבלת. לדבריה, "בגיל בו היא ביצעה את המעשה, היא פתוחה להרבה דברים ויכולה לגלות בעצמה דברים רבים ברשת האינטרנט".

במהלך הדיון בבית המשפט, טענה המשטרה כי בבית המשפחה נמצאו תחמושת ומסמכים המעידים על קשר עם אנשי חמאס. המשטרה חשפה גם מכתב שלכאורה כתבה המחבלת: "יורד גשם של טילים, קדימה גיבורים, אנשי עזה, אני אוהבת את פלסטין, רוצה למות למענם. אני שומעת את צרחות הילדים מעזה ורוצה לפגוע או לרצוח את השוטרים ואת כוחות הביטחון".

בני משפחתה של הצעירה מהכפר הבודאי חורה, נעצרו במהלך הלילה. במשטרה חושדים, כי הוריה ודודה של בסמה עוואד אל נבארי, ידעו על כוונותיה של הנערה בת ה-16, אך לא מנעו ממנה לנסות ולבצע אותן. בסמה היא בת משפחתו של ראש מועצת חורה, מוחמד אל נבארי.

גורמי הביטחון קבעו הלילה כי פיגוע הירי בצומת שוקת היה על רקע לאומני. לטענת גורמי החקירה, בין הספרים שנמצאו בתיקה של המחבלת, נמצאו מכתבים בהם צוין ש"ברצונה להפוך לשהידית" וכי מטרת הפיגוע היתה "לנקום בכוחות הביטחון על המעשים שנעשו לפלסטינים ברצועת עזה וביהודה ושומרון".

בחקירה מעורבים השב"כ והמשטרה, המנסים לבחון בין היתר אפשרות של הימצאות של ארגוני טרור מקומיים, כגון חמאס, ביישוב חורה ובסביבותיו ואת האופן שבו הם משפיעים על מי שהם מגייסים לשורותיהם.

בתוך כך, שר הפנים אלי ישי, אמר הבוקר לפני ישיבת הממשלה בתגובה לניסיון הפיגוע: "אקשיח את המדיניות בעניין מחבלים ושותפים לטרור שמחזיקים בתעודת זהות ישראלית. נפעל לשלילת אזרחותם. אזרחות וטרור לא עולים בקנה אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully