וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: למנות שר בריאות לאלתר

נעמה טלמור

5.4.2009 / 8:50

ההתסדרות הרפואית ממשיכה במאבקה נגד אי מינויו של שר בריאות ועתרה לבג"ץ בעניין. "ההחלטה להסתפק בסגן שר מעלה תמיהות רבות"

ההסתדרות הרפואית עתרה הבוקר (ראשון) לבג"ץ בדרישה שיורה לראש הממשלה למנות לאלתר שר בריאות במשרה מלאה. ביום שישי האחרון קראו ההסתדרות הרפואית ונציגי מערכת הבריאות השונים לראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שר בריאות. "ההחלטה להסתפק בסגן שר בתפקיד כה חיוני מעלה תמיהות רבות באשר למידת בחשיבות שהינך מקנה למשרד הבריאות ולתפקידו", כתבו נציגי מערכת הבריאות במכתבם לנתניהו.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, הודיע ביום חמישי כי "מערכת הבריאות והרופאים לא ישלימו עם מציאות שבה מערכת הבריאות הופכת לשולית ולחסרת חשיבות". לדבריו, "אי מינוי שר ומינוי סגן שר במקומו הופכת אוטומטית את האישיות הנבחרת לנכה מבחינה תפקודית". ד"ר בלשר, המשמש גם כנשיא ההסתדרות הרפואית העולמית, קטע את השתתפותו בכינוס בינלאומי כדי לחזור בדחיפות לישראל ולהוביל צעדי מחאה נרחבים יחד עם מגזרים רבים במער במערכת הבריאות.

בלשר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להפסיק לאלתר את מה שהוא מכנה "המשחק בחיי אדם תוך הפגנת זלזול באחד המשרדים החשובים ביותר". עוד הוסיף בלשר כי "יש להפסיק את ההתפלפלות, ההתחכמות ואת הטעיית הציבור. אין בסיס לטענה כאילו סגן שר שווה לשר. אילו כך היו פני הדברים, לא הייתה משמעות לכך שרק שרים נשבעים אמונים".

גם תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פנתה בשבוע שעבר לנתניהו בדרישה למנות לאלתר שר בריאות. "אנו, האמונים על טיפול בתחום החברתי, מביעים בזאת את מחאתנו על כך שלא מצאת לנכון לאייש את משרד הבריאות בשר במשרה מלאה, והעדפת להמתין להמשך המו"מ הקואליציוני עם יהדות התורה", כתבו אנשי התנועה לראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully