וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב שיגור הטיל בצ' קוריאה: דיון דחוף באו"ם

5.4.2009 / 7:43

צפון קוריאה מתגרה בשכנותיה ועל אף האזהרות שיגרה לפנות בוקר טיל לווייני. אובמה: "צפון קוריאה מבודדת עצמה מהקהילה העולמית"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

מחלקת המדינה האמריקאית אישרה הבוקר (ראשון) כי צפון קוריאה שיגרה את הטיל ארוך הטווח שברשותה. מקורות יפנים טענו כי הטיל עבר מעל יפן ולאחר מכן נפל לתוך האוקיינוס השקט. הצפון קוריאנים שיגרו את הטיל על אף מחאות ואזהרות שקיבלו בתקופה אחרונה מרחבי העולם.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי מדובר בהפרה בוטה של החלטות האו"ם וכי צפון קוריאה מבודדת עצמה עוד יותר מהקהילה העולמית. לדבריו, ארה"ב תמשיך לפעול לפירוקה של צפון קוריאה מגרעין.

בעקבות בקשה של שגריר יפן באו"ם לכנס את מועצת הביטחון לדיון חירום בשל שיגור הטיל על ידי צפון קוריאה לפנות בוקר, תקיים היום מועצת הביטחון דיון בדלתיים סגורות. דיפלומטים טוענים כי ארצות הברית ויפן מעוניינות להעביר החלטה המגנה את השיגור וקוראת לסנקציות כנגד צפון קוריאה.

שינוי במאזן הכוחות

הממשלה היפנית הגדירה את שיגור הטיל כ"מצער ביותר", והביעה את מחאתה החריפה נוכח השיגור. היפנים נמצאים כעת בכוננות עליונה והציבו שש סוללות של טילי פטריוט להגנה מפני הטיל, אשר עבר בשטח האווירי של המדינה במה שנחשב להפרה בוטה של ריבונותה.

דוברו של נשיא דרום קוריאה אמר כי השיגור "מאכזב" וקבע שהוא "פזיז". ארה"ב הגיבה לשיגור, והודיעה כי "תנקוט בצעדים על מנת להבהיר לצפון קוריאה שהיא לא יכולה לאיים על הביטחון והיציבות של מדינות באזור" לטענתה, מדובר ב"אקט פרובוקטיבי". ואילו מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר בעקבות שיגור הטיל בצפון קוריאה, כי "השיגור אינו תורם לשלום וליציבות באיזור". באן קרא לצפון קוריאה לציית להחלטת מועצת הביטחון.

אמש התייחס נשיא ארצות הברית ברק אובמה לאיומי השיגור מצד צפון קוריאה ואמר כי הקהילה הבינלאומית תגיב אם תממש צפון קוריאה את תוכניתה לשיגור הלוויין. "אנו נעבוד עם כל השותפים שלנו בקהילה הבינלאומית על מנת להבהיר לצפון קוריאה שהיא לא יכולה לאיים על הביטחון והיציבות של מדינות באזור מבלי שיהיו לכך עונשים", אמר אובמה.

בארצות הברית, בדרום קוריאה וביפן אומרים כי שיגור הלווין הוא למעשה הסוואה לניסוי טיל ארוך טווח שיכול להגיע עד לשטח אלסקה. השבוע דווח כי לצפון קוריאה יש את היכולת לשגר טיל גרעיני לעבר סיאול וטוקיו, אפילו לפני הניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח. לפי דו"ח של ארגון "אינטרנשיונל קרייסיס גרופ" צפון קוריאה הצליחה לפתח ראשי נפץ קטנים המתאימים לטילים מדגם "נודונג" לטווח קצר ובינוני. התפתחות זו עלולה לשנות את מאזן הכוחות בין צפון קוריאה לבין דרום קוריאה והכוחות האמריקאים.

עדכון ראשון: 06:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully