וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלת כתבה: "רוצה להיות שהידית"

רמי שני

5.4.2009 / 0:30

בתיקה של מבצעת הפיגוע בצומת שוקת, נמצאו מכתבים בהם כתבה "שברצונה להפוך לשהידית" וכי מטרת הפיגוע הייתה "לנקום בכוחות הביטחון על המעשים שנעשו לפלסטינים בעזה, וביהודה ושומרון"

מערכת וואלה!

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: איילת שולמן)

פיגוע הירי אמש (שבת) בצומת שוקת היה על רקע לאומני, כך קבעו הלילה גורמי ביטחון ישראלים. לטענת גורמי החקירה, בין הספרים שנמצאו בתיקה של המחבלת, נמצאו מכתבים בהם כתבה "שברצונה להפוך לשהידית" וכי מטרת הפיגוע הייתה "לנקום בכוחות הביטחון על המעשים שנעשו לפלסטינים ברצועת עזה, וביהודה ושומרון".

כעת מבקשים החוקרים להבין, האם מדובר במעשה של אדם בודד, או בהתארגנות רחבה הרבה יותר, שכוללת גם מסלולי הכשרה, תמיכה ואיסוף ציוד לצורך ביצוע פיגועים במאפיינים דומים. חקירת גורמי הביטחון מתמקדת בשאלות הקשורות בדרך שבה קיבלה הצעירה הבדואית בת ה-16 את הכוונתה לבצע את הפיגוע, בעיקר סביב הדרך בה הוכשרה המחבלת לשימוש בנשק ובשימוש ובאמצעים אחרים, באופן שבו קיבלה את כלי הירי ובשאלת הגורמים שכיוונו אותה לבצע את הפיגוע.

בחקירה מעורבים השב"כ והמשטרה, המנסים לבחון בין היתר אפשרות של הימצאות של ארגוני טרור מקומיים, כגון חמאס, בישוב חורה ובסביבותיו ואת האופן שבו הם משפיעים על מי שהם מגייסים לשורותיהם.

המחבלת שפתחה באש לעבר בסיס מג"ב ונורתה היא בסמה עוואד אל נבארי, אזרחית ישראלית, בת 16, תושבת הכפר הבדואי חורה. משפחתה זומנה לבצע זיהוי סופי של גופתה. בסמה היא בת למשפחתו של ראש מועצת חורה, מוחמד אל נבארי.

בני משפחתה שוללים את האפשרות כי ביקשה לבצע פיגוע וטוענים שסיפורי המשטרה שקריים. "אנחנו לא יודעים מה קרה שם בדיוק, שמענו טענות שהיא החזיקה נשק. אין לנו מושג מאיפה היה לה אקדח ומה רצתה לעשות. אנחנו שומעים בעיקר שמועות ונחכה לתוצאות חקירת המשטרה בנושא". "קשה לנו להאמין שהאירוע הוא על רקע לאומני מסיבה פשוטה שהיא תלמידה בתיכון עם רקע משפחתי יציב והיא חיה בתוך ישוב בעל איכות חיים", אמר אביה.

האירוע אירע סמוך לשעה 14:00, כאשר המחבלת התקרבה, כשברשותה אקדח, לעמדת הש"ג של בסיס משמר הגבול בצומת שוקת ופתחה בירי. שוטרי מג"ב השיבו באש והרגו אותה. איש מלבדה לא נפגע, וכוחות גדולים פתחו בסריקות.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully