וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר זינוק של 20% בחודש האחרון - שבוע מסחר מקוצר בת"א

נתן שבע

4.4.2009 / 21:05

אחרי זינוק של 20% בארבעת השבועות האחרונים, ת"א תפתח מחר שבוע מקוצר בגלל חג הפסח. הסגירה החיובית בוול סטריט תתרום לאווירה החיובית

אחרי זינוק של 20% בארבעה שבועות תנסה מחר הבורסה בתל אביב להמשיך ולהיאחז בנימה החיובית נעלה את שבוע המסחר בארה"ב. האופטימיות בשוקי העולם בימים האחרונים והתקווה כי תוכניות הממשל בארה"ב יעזרו לכלכלה וההירתמות שלכל מדינות העולם לתוכניות הובילו לפרץ העליות בימים האחרונים.

ביום שישי עלה הדאו ג'ונס ב-0.5% ובסיכום שבועי, עלה הדאו ג'ונס ב-3.1% וסגר את רצף ארבעת השבועות הטוב ביותר מאז 1933. נאסד"ק עלה ב-1.2% ובסיכום שבועי עלה ב-5%.

שבוע המסחר יהיה קצר ויסתיים ביום שלישי לרגל חג הפסח כך שעבור המשקיעים בתל אביב יהיו 3 ימי מסחר נוספים בעולם שהם לא יוכלו להגיב להתפתחויות בהם. בשבוע שלאחר מכן יהיו אלה ימי חול המועד, שאופיינים באופן מסורתי בעליות שערים, ובהם המסחר יהיה קצר מהרגיל ויסתיים בשעה 14:45.

עונת הדו"חות הכספיים, שהייתה אחת הגרועות בשנים האחרונות, נותרה מאחור וכללה גם מטר אזהרות עסק חי והערות אחרות של רואי החשבון לחלק מהחברות הקטנות. ביום שישי האחרון פירסמה בוילמגרין קפיטל, שבשליטת שעיה בוילמגרין, את תוצאותיה שכללו גם הם אזהרת עסק חי עם הפסד ענק של 437 מיליון שקל בשנה.

מניית כי"ל עשויה להמשיך וליהנות מעליות השערים במניות הדשנים בארה"ב בסוף השבוע. פוטש עלתה ב-1%, מוסאיק ואגריום הוסיפו 3% ו-4%. ביום שישי פירסם UBS סקירה רבעונית על מניות הכימיה. מחיר היעד למניה של כי"ל נותר על 43 שקל למניה – 19% מעל מחירה בשוק והודבקה לה המלצת "קנייה". ב-UBS מעריכים כצפוי כי הרבעון הראשון של כי"ל היה חלש.

כמו כן, UBS העניק שוב המלצת "נייטרלי" למניית מכתשים אגן במחיר יעד של 17 שקל – 10% מתחת למחיר המניה בשוק. בבית ההשקעות מעריכים כי הכנסותיה של החברה ישמרו על יציבת ברבעון הראשון, לאור מצבם הפחות טוב של החקלאים באירופה, וכי רמות המלאי הגבוהות לחצו על שיעורי הרווח הגולמי של החברה ברבעון.

מדד הנדל"ן נהנה מעליות של 51% מתחילת השנה. בין המניות שהתאוששו ניתן למנות את אלביט הדמיה, שזינקה ב-112% מתחילת השנה וכלכלית ירושלים שקפצה ב-164% מתחילת השנה.

טבע תפתח בפער שלילי של 3.5% למרות הודעה חיובית ששיחררה ביום חמישי. טבע החלה לשווק בבלעדיות של 180 יום תרופה בעלת היקף מכירות של 1.5 מיליארד דולר בשנה. מדובר בגירסה גנרית של תרופת ה-Adderall XR של חברת שייר, בקפסולות במינון של 5-30 מיליגרם. התרופה משמשת לטיפול בהפרעות קשב (ADHD), ש-5%-3% מהילדים בארה"ב.

עוד בדואליות - וריפון עשויה לזנק לאור פער חיובי של 13% ואילו ריגו בפער שלילי של 6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully