וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול הפיגוע בדרום: המחבלת אזרחית ישראלית

רמי שני ויהושע בריינר

4.4.2009 / 19:40

מהחקירה עלה כי המחבלת שפתחה באש לעבר בסיס מג"ב ליד ב"ש היא תושבת הכפר הבדואי חורה. הקצין שירה בה: שמעתי את השומר מנסה לדובב אותה להפסיק לירות ולהיכנע

מערכת וואלה!

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מחקירת ניסיון הפיגוע שארע היום (שבת) ליד בסיס מג"ב בדרום, עולה כי המחבלת שפתחה באש ונורתה היא בסמה עוואד אל נבארי, אזרחית ישראלית, בת 16, תושבת הכפר הבדואי חורה. משפחתה זומנה לבצע זיהוי סופי של גופתה. בסמה היא בת למשפחתו של ראש מועצת חורה, מוחמד אל נבארי. תושבי הכפר הביעו תדהמה לכשנודעה זהותה ואמרו כי "לא יכול להיות שביצעה את המעשה המיוחס לה".

"כשהגעתי למקום, ראיתי שהמחבלת ממשיכה לירות לעבר השומר בשער ולעבר שוטרים אחרים במתחם. שמעתי את השומר מנסה לדובב אותה להפסיק לירות ולהיכנע, אך היא סירבה. לכן חתרתי למגע ויריתי בה". כך סיפר לוואלה! חדשות פקד אופיר יברקן, קצין מג"ב שירה במחבלת שהגיע לבסיס משמר הגבול סמוך לבאר שבע ופתחה בירי.

סמוך לשעה 14:00 התקרבה מחבלת, כשברשותה אקדח, לעמדת הש"ג של בסיס משמר הגבול בצומת שוקת ופתחה בירי. שוטרי מג"ב השיבו באש והרגו אותה. איש מלבדה לא נפגע, וכוחות גדולים פתחו בסריקות.

סגן ניצב רוני סעיד, קצין אג"ם של משמר הגבול בדרום, מסר כי "המחבלת הגיעה ממש עד הש"ג, וכשהוא ניסה לברר עמה את כוונותיה, הוא הבחין שהיא נושאת אקדח. הוא הצליח להרים את האקדח כלפי מעלה, ואז היא ירתה ירייה ותפסה מחסה. הוא ניסה להזהיר אותה, אך משהיא לא שעתה לאזהרות, הוא הזעיק כוחות שחתרו למגע וירו בה למוות".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, שהגיע למקום בו אירעה התקרית אמר, כי "אנחנו עדים לניסיון השלישי בחודש האחרון לפגוע בשוטרים. היו ניסיונות בירושלים, בכביש 90 וכאן. התגובה של המשטרה במקרה הזה היתה טובה ומהירה. כך צריך לטפל באירוע. תוך מספר דקות המחבלת נוטרלה. אני קורא לכל האזרחים לפקוח עיניים להיות זהירים ולדווח למשטרה על כל דבר". כהן סיפר שהנחה גם את השוטרים להגביר עירנות.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully