וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: "נשגר טיל הלווין בקרוב"

4.4.2009 / 7:33

במערב עוקבים בדאגה אחר ההצהרות שהשיגור יערך בקרוב במידה שמזג האוויר יאפשר זאת ומעריכים כי מדובר בניסוי טילים בליסטיים

צפון קוריאה נערכת לקראת שיגור טיל הלווין בשעות הקרובות, כך מסרו היום (שבת) גורמים רשמיים בצפון קוריאה. "הלווין ישוגר בקרוב", נמסר לסוכנות הידיעות במדינה.

מוקדם יותר הודיעה ממשלת יפן כי ההודעה לפיה צפון קוריאה שיגרה הבוקר את טיל הלווין הייתה שגויה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אתמול לאיומי השיגור מצד צפון קוריאה ואמר כי הקהילה הבינלאומית תגיב אם תממש צפון קוריאה את תוכניתה לשיגור הלווין. "אנו נעבוד עם כל השותפים שלנו בקהילה הבינלאומית על מנת להבהיר לצפון קוריאה שהיא לא יכולה לאיים על הביטחון והיציבות של מדינות באזור מבלי שיהיו לכך עונשים", אמר אובמה.

בתגובה לחששות מהניסוי הצפון קוריאני, צבא יפן החל לפרוס יחידות להגנה אווירית, המסוגלות ליירט את הטיל הצפון קוריאני. סוללות טילי פטריוט המוצבות במרכז יפן הועברו לצפון המדינה. טוקיו העניקה לצבאה אור ירוק ליירט כל טיל המגיע מכיוונה של צפון קוריאה. בנוסף ערכו בחודש שעבר ארה"ב ודרום קוריאה תרגיל צבאי נרחב ולווייני ריגול ומטוסי ריגול אמריקאים מפקחים מקרוב על הפעילות הצבאית בצפון קוריאה ובגבול עם שכנתה מדרום, מחשש לשיגור טילים קצרי טווח.

בארצות הברית, בדרום קוריאה וביפן אומרים כי שיגור הלווין הוא למעשה הסוואה לניסוי טילים ארוכי טווח שיכולים להגיע עד לשטח אלסקה. השבוע דווח כי לצפון קוריאה יש את היכולת לשגר טיל גרעיני לעבר סיאול וטוקיו, אפילו לפני הניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח. לפי דו"ח של ארגון "אינטרנשיונל קרייסיס גרופ" צפון קוריאה הצליחה לפתח ראשי נפץ קטנים המתאימים לטילים מדגם "נודונג" לטווח קצר ובינוני. התפתחות זו עלולה לשנות את מאזן הכוחות בין צפון קוריאה לבין דרום קוריאה והכוחות האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully