וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לביטחון פנים הגיע ללוד וראה את עזה

איילה חננאל

3.4.2009 / 15:00

יצחק אהרונוביץ פתח את תפקידו בביקור לילי במוקדי הסמים בעיר: ”זה נראה כמו מחנה פליטים בג’בלייה”. הוא גם לא החמיץ בילוי בת"א

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

השר החדש לביטחון פנים, הסמפכ"ל לשעבר יצחק אהרונוביץ, ערך אמש (חמישי) סיור בשכונותיה של העיר לוד ובמתחמי הבילוי של העיר ת"א. אהרונוביץ (ישראל ביתנו) כיהן כסגן מפכ"ל המשטרה בשנים 2002-2004. הוא ביקש לערוך סיור במוקדים ה"בעיתיים" הללו, "על מנת להבין איך ניתן לשפר את המצב".

במשטרה יש מי שחושבים כי הסיור, שתואם באמצעות יועץ התקשורת של השר, טל הראל, "אינו אלא ספין תקשורתי ותרגיל יח"צנות אשר נועד למנוע מהתקשורת להעלות את סוגיית חקירתו של אביגדור ליברמן", שנחקר במשטרה מוקדם יותר באותו יום. אהרונוביץ סירב להתייחס לחקירתו של ליברמן והודיע כי הנחה את המפכ"ל לבל יעדכן או ישתף אותו בחקירתו של ליברמן.

"יותר יהודים בלוד"

את הסיור הלילי שלו החל אהרונוביץ באחת הערים הידועות באחוזי הפשיעה הגבוהים בארץ –לוד. אהרונוביץ ביקר בשכונת הרכבת ובפרדס ניר, ואף קיבל הסברים על "הכספומטים" שנמצאים בשכונות אלה למטרת סחר בהרואין. השר אהרונוביץ לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו ממצבה של העיר ,בעיקר "מחוסר התשתיות , אין כמעט פנסים ברחובות". לדבריו, "זה נראה כמו מחנה פליטים בג'בליה".

משם הגיע אל נקודת המשטרה בנווה שלום,שם שמע ממפקד מרחב השפלה, תת ניצב שמעון שומרוני, כי "מאז הפעילות המוגברת שלנו באזור נעלמו הכספומטים, אך כמובן שעדיין יש עוד בעיות רבות ובמיוחד עבריינות בקרב הנוער". השר אהרונוביץ ציין כי "צריך להיות מציאותיים, אך יש למצוא את הדרך להפוך עד כמה שאפשר את לוד כמעט ללא סמים ולבדוק איך דואגים שמתמקמים פה יותר תושבים יהודים ולא רק ערבים".

מפקד המרחב גם שיתף את השר אהרונביץ במצוקת השוטרים וסיפר לשר כי "חסרים לנו שוטרים,במיוחד באזור לוד ורמלה.למרות שנוספו תקנים,אנו חסרים בשוטרים ויש קושי לגייס שוטרים לאזור הזה", סיפר מפקד המרחב וחלק עם השר את מצוקתם הכלכלית של השוטרים,"אשר עובדים שעות ארוכות במשכורות נמוכות". השר אהרונוביץ התפלא לשמוע ממפקד המרחב כי "משכרותו של שוטר בשנים הראשונות לעבודתו היא 5,000 שקלים ברוטו. העבודה קשה ושוחקת ורוב השוטרים עוזבים את המשטרה לאחר שנתיים שלוש בתפקיד".

השר אהרונוביץ אמר כי ידאג לעשות כל שביכולתו כדי לשנות את המצב וציין בפני ראש עיריית לוד כי "יש לבדוק מה ניתן לעשות כדי לשפר כאן את התשתיות. זה אומנם לא תחת סמכות המשרד שלי, אך אתן את כל הגיבוי האפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"השוטרים לא מעיזים לצאת מהאוטו"

משם המשיך השר למתנ"ס השכונתי של שכונת גני אביב. במתנ"ס נפגש עם מנהלת השכונה ועם רב-פקד יוני יהודה,סגן מפקד משטרת לוד. התושבים סיפרו לשר כי,"הבעיה המרכזית של תושבי השכונה היא בני דודינו שמגיעים לכאן מפרדס ניר, מציקים ומטרידים את נערות פה בשכונה. 15 נערים עוברים ורואים עוברת אורח ומתחילים לתפוס אותה ולצפור לה. הבנות פה פוחדות לצאת מהבית אחרי השעה שמונה בערב. כמו שבשדרות יש קאסמים, כאן יש ערבים ".

התושבים גם הלינו על הטיפול המשטרתי: "השוטרים לא מעיזים לצאת מהאוטו.לשוטרים אין כל סמכות. הם לא יכולים להתעסק עם החבר'ה האלה". לטענות התושבים ניסה לענות סגן מפקד תחנת משטרת לוד ואמר כי "אלה רק התחושות, אך המספרים מדברים אחרת".

השר אהרונוביץ ביטל את התלונות על מחסור בכוח אדם: "אינני מתרשם מטענות על חוסר בכוח אדם.צריך להסתדר עם מה שיש, אבל אני בהחלט מתכוון לפעול להוספת תקנים".על שכונת פרדס ניר דילג השר בביקורו בעיר לוד ומשם המשיך למתחם הבילויים שבנמל ת"א.

בילוי לילי בנמל

אל מתחם הבילויים שבנמל ת"א הגיע השר אהרונוביץ לקראת השעה חצות וחצי. במגרש החנייה הסמוך לשפך הירקון, המתינה לו צמרת מחוז ת"א, ביניהם מפקד המחוז ניצב אילן פרנקו, והציגו בפני השר את תוכניתה החדשה של משטרת מחוז ת"א, במסגרתה פעמיים בשבוע, ייצא צוות של כ-10 ניידות מיעד מסוים בעיר, "לשם הפגנת נוכחות והגדלת ההתרעה". הניידות, שחנו בחניית הנמל, נסעו עד רחוב יהודה הלוי דרך מרכז העיר ת"א, ושם התפצלו למשימותיהן. אהרונוביץ המשיך לאחר מכן לסיור קצר במתחם הנמל.

אהרונוביץ לא הסתפק בכך וביקש לבקר במועדון "הכי כבד בסביבה". השר הובא למועדון "הנייט" ביד חרוצים, שם הוסבר לו על הבעיות הרבות שבאבטחת מתחם הבילויים. מפקד מרחב יפתח, תת ניצב צ'יקו אדרי, סיפר לשר כי רק לפני שלושה חודשים "אנשים שלא הורשו להיכנס למועדון, חזרו אליו עם רובה ואיימו על המאבטח במקום". לקראת שעה אחת בלילה סיים השר את ביקורו, בעוד שבתל אביב הלילה רק התחיל ובמועדון הסמוך פרצה קטטה בין חבורת נערים למאבטח שהמשטרה נאלצה להפריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully