וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נזכיר לישראל מחויבותה לאנאפוליס

2.4.2009 / 22:29

יממה לאחר דבריו של ליברמן, מגיבים גורמים רשמיים בארה"ב: נפעל לכונן מדינה פלסטינית, למרות ממשלת הימין הישראלית

גורמים רשמיים בארצות הברית הגיבו הערב (חמישי) לדבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן שבהם התנער ממחוייבות ישראל להבנות אנאפוליס. לטענת הגורמים, ארצות הברית תמשיך לדחוף להקמת מדינה פלסטינית, למרות ממשלת הימין החדשה שקמה בישראל. לדבריהם, הדרך ליעד תהיה קשה. "אנחנו מתכוונים לעבוד קשה כדי להניע את התהליך קדימה אבל אין לנו אשליות, זה לא הולך להיות קל", אמר רוברט ווד דובר מחלקת המדינה האמריקאית.

ווד הוסיף ואמר כי "אנחנו נזכיר לשני הצדדים את ההתחייבויות שלהם מהעבר, ונפעל ליצור מסגרת כדי לקדם את חזון שתי המדינות לשני העמים".

גם טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון וראש ממשלת בריטניה לשעבר, הגיב לדבריו ליברמן. אמש אמר בלייר כי הפלסטינים צריכים לקבל מדינה משלהם - אחרת אין סיכוי שהאלימות באזור תדעך. "החלופה לשתי מדינות לשני עמים היא מדינה אחת. במקרה כזה, צפו למאבק גדול", אמר בלייר. בלייר הוסיף כי מצרים מנהלת משא ומתן עם חמאס בעבור הקהילה הבינלאומית כולה.

למרות הסערה שעוררו דברי ליברמן, בכירים במערכת המדינית מעריכים כי דבריו של ליברמן, שאמר כי ישראל אינה מחויבת להבנות אנאפוליס, לא תואמו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בקול ישראל דווח כי בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו באופן רשמי על דבריו של ליברמן, אך עם זאת נמסר כי "נתניהו אמר במפורש שיקדם דו שיח בעת ובעונה אחת בשלושה אפיקים: מדיני, ביטחוני וכלכלי ויקיים דו שיח עם הרשות הפלסטינית מתוך כוונה ורצון לקדם שלום בבאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully