וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: התעלמות מאנאפוליס תגרור מחיר כבד

2.4.2009 / 21:25

רה"מ לשעבר אהוד אולמרט התייחס לדבריו של ליברמן שהתנער ממחוייבות הממשלה לתהליך אנאפוליס. בכנס פרידה ממפלגת קדימה שיבח אולמרט את החלטת לבני שלא להיכנס לממשלה

מערכת וואלה!

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

ראש הממשלה לשעבר תוקף הערב (חמישי) את התבטאויותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן, משבח את החלטת שרת החוץ לשעבר ציפי לבני ללכת לאופוזיציה ומודיע כי הוא נשאר בזירה הפוליטית בתוך קדימה".

בכינוס פרידה שערכה מפלגת קדימה מאולמרט, אמר ראש הממשלה לשעבר כי, "ניסינו להתמודד עם האתגר הגדול ביותר של מדינת ישראל – הסכם שלום שיביא יציבות, ביטחון, תמיכה בינלאומית ושגשוג כלכלי למדינת ישראל. שיאו של התהליך הזה היה הכינוס באנאפוליס".

אולמרט רמז בדבריו להתבטאויותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן ואמר כי "מי שחושב שאפשר לזלזל בזה, ואפשר להמשיך ליהנות מהחיבוק של הקהילה הבינלאומית כפי שזכינו בשנים האחרונות ומי שחושב שזה יימשך אם אנאפוליס תעוף הצידה ונתעלם מהצורך לקיים משא ומתן ומפיתרון שתי המדינות לשני עמים אינו מבין מה המחיר שמדינת ישראל עלולה לשלם".

ראש הממשלה התייחס גם להחלטת לבני שלא להצטרף לממשלת נתניהו ואמר כי "קיוויתי מאוד שקדימה תהיה במרכז ההנהגה של הממשלה אך הבנתי שלמרות חוסר הנוחות אין מנוס אלא ליטול על עצמנו את תפקיד הקשה ומעיק אבל הכרחי – להציג את דרכנו מהאופוזיציה.

לסיום דבריו רמז אולמרט כי הוא לא סיים את דרכו הפוליטית. "התפטרתי מתפקיד ראש הממשלה אבל אני לא עוזב שום דבר אחר, הייתי חבר קדימה מיומה הראשון ויש בית אחד שבו ארצה להיות. אנחנו בדרך הנכונה ואני מבטיח לכם שאהיה איתכם לכל אורך הדרך שתוביל את קדימה בסופו של דבר למקום שבו היא ראויה להיות".

"קדימה כתנועה חברתית"

מוקדם יותר נשאה יו"ר קדימה ציפי לבני דברים בכינוס הפרידה והכריזה כי "קדימה תצא לרחוב ותהיה תנועה חברתית, נעבור מקום מקום ונאחה את הקרעים בחברה הישראלית".

"אנו נמצאים בפתח של מסע לא פשוט", ציינה לבני והתייחסה להימצאות המפלגה באופוזיציה: "זה היה הדבר הנכון ואם היינו נכנסים לדבר המוזר הזה שהכנסת הצביעה עליו לא היינו יכולים להסתכל בעיני הציבור. אף אחד לא נתן לנו מנדט לקבור את התקווה בכך שניכנס לממשלה הזאת".

לבני הדגישה כי "יש דברים שבהם קדימה תהיה עם הממשלה. רק היום נרצח ילד בן 13, נהיה עם הממשלה הזו בכל מה שהיא תעשה כדי למגר את הטרור, כי זה חלק מתפקידה של כל הנהגה, אבל לא ניתן לה לשכוח את המחויבות של עם ישראל לתהליך השלום, ולא ניתן במחי כמה מילים למחוק את מה שעשינו בממשלה הזאת".

"קדימה היא מפלגת שלטון ולכן היא לא תהיה סרח עודף", סיכמה לבני, "היא הולכת לאופוזיציה כדי לחזור כאלטרנטיבה ראויה לעם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully