וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה מחדש חקירת מותו של ערפאת

עידן דורנר

2.4.2009 / 17:58

קבוצת רופאים ערבים נועדה בעמאן, על מנת לבחון מחדש את המידע על נסיבות מותו של יו"ר הרשות, שנותר בגדר תעלומה

רופאים ערבים מעוניינים לחקור את מותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת, ולפתוח מחדש את התיק שנסגר לפני ארבע שנים. מותו נותר בגדר תעלומה ונקשרו בו תיאוריות קונספירציה והאשמות פוליטיות.

ה"גרדיאן" מדווח כי רופאים מאלג'יריה, טוניס, מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית נועדו היום (חמישי) בבירת ירדן עמאן, על מנת לבחון מחדש את המידע על נסיבות מותו של ערפאת, שמת בנובמבר 2004 בבית חולים צבאי, סמוך לפריז. עם היוודע דבר מותו פרצו שמועות כי הוא הורעל. הרופאים הצרפתים שטיפלו בו אמרו כי ערפאת בן ה-75 מת מדימום מסיבי במוחו, אך לא הצליחו להסביר מה גרם לכך. אלמנתו של ערפאת, סוהא, סירבה לערוך בגופה נתיחה לבירור סיבת המוות.

"החקירה שבוצעה עד כה לא הגיעה לשלב בו ניתן לומר חד משמעית מה בדיוק קרה", אמר מנצור טחבוב, מקרן יאסר ערפאת שהוקמה כדי לשמר את מורשתו, והיא שיזמה את חידוש החקירה. "כל מה שידוע לנו הוא שיש משהו מוזר בקשר למותו", אמר טחבוב והוסיף כי ההחלטה היא לא פוליטית. "אנחנו רק רוצים לספק לפלסטינים עובדות חדשות".

לאחר מותו של ערפאת, היו שהפנו אצבע מאשימה כלפי ממשלת ישראל, ורמזו כי הרעילה אותו. בישראל הכחישו את הדברים. שמועות נוספות גרסו כי ערפאת מת מאיידס או מזיהום חמור. ערפאת הוטס באוקטובר 2004 מהמוקטעה ברמאללה לצרפת. הוא מת מספר שבועות לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully