וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 5.73 מיליון מקבלי קצבת אבטלה

סוכנויות הידיעות

2.4.2009 / 17:26

מספר העבודה האמריקאי מדווח על זינוק נוסף במספר תביעות האבטלה השבוע - על רקע התמשכות המשבר הכלכלי

תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב זינקו באופן בלתי צפוי לשיא של 669 אלף בשבוע שעבר, זה השבוע העשירי ברציפות, בעקבות המשבר הכלכלי המחריף בארה"ב, אשר אילץ חברות רבות לפטר עובדים – כך מסר היום משרד העבודה האמריקאי.

לפי נתוני משרד העבודה, מספר תביעות האבטלה הראשונות עלה ב-12 אלף ל-669 אלף, מעל תחזיות האנליסטים והנתון הגבוה ביותר מאז 1982. מספר תביעות האבטלה המתמשכות עלה ב-161 אלף ל-5.73 מיליון. זהו השבוע העשירי ברציפות שבו זינק הנתון לשיא והגיע מעל לתחזיות הכלכלנים.

הנתונים פורסמו יום לפני שמשרד העבודה האמריקאי יודיע את נתוני התעסוקה לחודש מארס. כלכלנים צופים כי משרד העבודה ידווח כי המגזר הלא-חקלאי בארה"ב קיצץ 654 אלף משרות במארס, בעוד ששיעור האבטלה עלה מרמה של 8.1% לרמה של 8.5% - שיא של 25 שנים. בפברואר קיצץ המגזר הלא-חקלאי בארה"ב 651 אלף משרות.

אתמול דיווחה חברת ההשמה ADP כי המגזר הפרטי בארה"ב קיצץ 742 אלף משרות בחודש מארס, בהובלת קיצוץ של 415 אלף משרות במגזר השירותים וקיצוץ של 327 אלף עובדים במגזר הסחורות. חברת ההשמה, צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס, דיווחה במקביל כי מספר הודעות הפיטורים בארה"ב עלה במארס ב-181% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully