וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביהמ"ש החליט לפי מעשים ולא לפי שם"

איילה חננאל

2.4.2009 / 15:28

שלום דומרני הואשם כי תקף וניסה לחטוף את אבנר הררי, אך שוחרר לביתו בניגוד לבקשת התביעה, בשל "סיכויי ההרשעה הנמוכים"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (חמישי) את בקשת התביעה לעצור את העבריין שלום דומרני, המואשם בתקיפת וחטיפת העבריין אבנר הררי, עד תום ההליכים, ושחרר אותו למעצר בית. כתב האישום מייחס לדומרני עבירות של ניסיון חטיפה וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. מכתב האישום עולה כי ב-12 בינואר הגיעו דומרני ומאבטחו האישי למוסך בתל אביב, בו שהה באותה עת הררי.

בכתב האישום צוין כי משהבחין דומרני בהררי, החליט לחטוף אותו ולפגוע בו בשל היותו מקורב למשפחת אברג'יל. על פי האישום, דומרני ניגש להררי יחד עם אנשים נוספים, נגח בחוזקה בפניו והחל להכותו במכות אגרוף תוך כדי שהוא צועק לעברו: "אחד אחד אני אגיע אליכם". האחרים ניסו להכניס את הררי בכוח לעבר מכונית שעמדה בסמוך על מנת לחטפו, אך לא הצליחו. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של דומרני עד תום ההליכים.

במקביל, הוגש כתב אישום נגד הררי, שהואשם כי שבוע לאחר שהותקף על ידי דומרני ואנשיו, איים לנקום בדומרני ולחסלו. מכתב האישום עולה כי הררי אמר: "מי שעושה טעויות, צריך לשלם עליהן. הקם להורגך השכם להורגו. אני לא אוותר לבן אדם שפגע בי... אין מצב. אני אחכה בתוך פח זבל עם טיל לאו דרוך, אני אחכה לו עד שיבוא".

בראיונות שנתן הררי לתקשורת במסגרת הפרשה, תיאר את מעשי התקיפה אך לא את החטיפה לכאורה. עובדה זו צוינה גם בבקשה להארכת מעצרו של דומרני שנידונה היום בבית המשפט. לאירוע היו עדים נוספים אשר אישרו את התקיפה אך לא את החטיפה.

השופט גלעד נויטל החליט היום לא לקבל את בקשת התביעה לעצור את דומרני עד תום ההליכים, ושחרר אותו למעצר בית. בפסיקתו ציין כי, "הררי, שנמנה על עולם הפשע, נזהר בכבודו וכדי להאדיר את תקיפתו וחבלתו מקצין את האירוע לגבי מספר תוקפיו ולגבי ניסיון חטיפתו, כל העדים לאירוע מעידים על מכות אולם איש מהם אינו מציין את ניסיון החטיפה שהררי טוען לו".
נויטל קבע כי בכל הנוגע לאשמת ניסיון החטיפה, "לא נראה כי סיכויי ההרשעה בעבירה זו גבוהים".

פרקליטו של דומרני, משה שרמן, אמר בתגובה: "סוף סוף ניתנה החלטה בבית המשפט שעוצרת אנשים על פי מעשיהם ולא על פי שמם". דומרני שוחרר למעצר בית בפיקוח צמוד תחת אזיקים אלקטרוניים, ונאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים עד תום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully