וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסיי וולקוב זוכה בשנית מרצח גרושתו

עדי שמחוביץ

2.4.2009 / 15:04

וולקוב הואשם ברצח גרושתו לפני 3 שנים והדיון הוחזר מביהמ"ש העליון למחוזי. ראש ההרכב ביקש להרשיעו. פרקליטו: "היה לו מזל גדול"

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (רביעי) בשנית את אלכסיי וולקוב שזוכה מרצח גרושתו ביוני בשנה שעברה בבית המשפט המחוזי. בעקבות ערעור שהגישה המדינה על ההחלטה, החליט בית משפט העליון על החזרת התיק לבית המשפט המחוזי כדי שזה ישוב וישקול את קביעותיו. הפרקליטות הודיעה כי תלמד את הכרעת הדין ותשקול את צעדיה.

לפני כשלוש שנים הוגש כתב אישום נגד וולקוב בגין רצח גרושתו יוליה וולקוב. במהלך חקירתו במשטרה שחזר וולקוב את מעשיו והודה בהם.

למרות זאת זיכה בעבר הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בראשות השופט שלי טימן, את וולקוב מחמת הספק ואף הביע ספק בעצם פענוח הפרשה. בערעור שהגישה הפרקליטות על זיכויו של וולקוב נטען כי בפסק הדין נפלו פגמים מהותיים, כשאחת הטעויות המרכזיות של השופטים היתה בקביעת שעת המוות. בית המשפט העליון קיבל טענה זו של הפרקליטות והחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי לשקילת קביעתו.

וולקוב זוכה ברוב קולות של השופטות תחיה שפירא ושרה ברוש ואילו ראש ההרכב השופט צבי גורפנקל קבע בדעת מיעוט כי יש להרשיעו. לדברי גורפנקל, "יש לבטל את קביעת כבוד השופט טימן (ראש ההרכב הקודם שפרש בינתיים. ע.ש.). בעניין הקונספירציה שיצרה המשטרה ושגרמה ללחקירה מוטעית, ולאור הקביעה האובייקטיבית בדבר שעת מותה של המנוחה שתואמת את שעת ביקורו של האשם בדירה, יש לקבוע כי הודאת הנאשם היא אמת וכי הוא אשר גרם למותה וגרימת מוות זו מהווה מעשה רצח".

השופטת שפירא התייחסה לעובדה שגורפנקל החליף את טימן בדין ואמרה: "כמי שישבה בהרכב המקורי, שמעה את הנאשם והעדים והיתה יכולה להתרשם מהם באופן בלתי אמצעי, אינני שותפה להתרשמויותיו של חברי ולהשערותיו".

ואילו עו"ד דפנה וכניש מהפרקליטות אמרה כי היא "חושבת שהחלטתו של השופט גורפנקל נכונה".

סניגורו של וולקוב, עו"ד אורי קינן מהסניגוריה הציבורית: "היה לו מזל גדול. מי שמגיע לביהמ"ש כנאשם בעבירת רצח, הסיכוי שלו לצאת מהדלת הראשית, ולא כאסיר, הוא אפסי. וולקוב זוכה בפעם השנייה ואני מקווה שהמדינה תסתפק בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully