וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיס יוניברס כבר לא תחלק שבחים לגואנטנמו

טלי גולדשטין

2.4.2009 / 11:22

לאחר שכתבה בבלוג שלה כי ביקורה בבסיס הצבאי גואנטנמו היה "כיף ומרגיע" ולאחר התגובות הזועמות, הורד הבלוג של מיס יוניברס מהרשת

הבלוג של מיס יוניברס הוונצואלית, בו דיווחה דיאנה מנדוזה על הכיף שעשתה בעת ביקור בבסיס הצבאי גואנטנמו שבקובה, נעלם מהרשת בעקבות תגובות נזעמות שהתקבלו לאחר העלאת הבלוג. גורמים בכירים מיהרו להעלים את הבלוג כדי למנוע מבוכה נוספת הקשורה לתקרית ומקורה ב"אי הבנה", לדבריהם.

לפי דיווח רשת ABC, במקום הבלוג הידוע לשמצה, הועלתה הצהרה של פאולה שוגארט, נשיאת ארגון מיס יוניברס, בו נכתב כי מנדוזה ומיס ארה"ב קריסטל סטיוארט (שהתלוותה לביקור) ביקרו בגואנטנמו במטרה לשפר את מצב רוח החיילים האמריקאים המוצבים בבסיס. עם זאת, התקרית עוררה את זעמם של תושבי ונצואלה, שאמרו כי מנדוזה הזיקה לתדמית המדינה בעולם בעקבות אמירותיה המטופשות.

מנדוזה כתבה בבלוג שלה מהתאריך ה-27 במרץ, שהביקור בגואנטנמו היה "חוויה נהדרת". לאחר הביקור בבסיס גי כלא גואנטנמו הוא מקום "מרגיע, שלו ויפה". היא אמרה גם כי מאד נהנתה מהביקור שאורגן על ידי "יונייטד סרוויס אורניזיישן", התומך בחיילים האמריקאים. "זה היה מאאאדדדדד כיף!!!!!!!", כתבה מנדוזה ותיארה כיצד היא ומיס ארה"ב קריסטל סטיוארט נפגשו עם קצינים ונסעו ברחבי הבסיס המוקף חוטי תיל, מוקשים ומגדלי שמירה. היא סיפרה שביקרה בבר שבבסיס וכי חוף הים היה מדהים. "לא רציתי לעזוב. זה היה מקום כה מרגיע, שלו ויפה!", כתבה מנדוזה.

מחנה גואנטנמו הוקם על ידי צבא ארה"ב אחרי אירועי 11 בספטמבר 2001. מוחזקים בו כ-225 בני לאומים שונים, שנעצרו באפגניסטן ומדינות נוספות בחשד שהם עוסקים בפעילות טרור או קשורים לארגון אל קאעדה. העצורים נחשבים ל"לוחמים זרים" אך אינם מוגדרים כשבויי מלחמה, ולכן השלטונות האמריקאיים שוללים מהם זכויות יסוד המובטחות באמנת ז'נבה. כך, למשל, לא מוגש נגדם כתב אישום והם אינם מקבלים ייצוג משפטי או ביקורי משפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully