וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: "ישראל לא תתקוף את אירן השנה"

טלי גולדשטין

2.4.2009 / 9:42

שר ההגנה האמריקאי העריך כי יש עדיין מספיק זמן לשכנע את אירן לזנוח את תוכנית הגרעין. "אהיה מופתע אם ישראל תתקוף השנה"

"ישראל אינה צפויה לתקוף באירן השנה", כך אמר רוברט גייטס, שר ההגנה האמריקאי, בראיון לעיתון "פייננשל טיימס". לדבריו, יש מספיק זמן לשכנע את אירן לזנוח את תוכנית הגרעין שלה לפני השימוש באמצעים צבאיים. גייטס הוסיף כי הוא אינו צופה שישראל תיעזר בפעולה צבאית השנה. "אהיה מופתע אם זה יקרה", אמר.

לדברי גייטס, אירן לא צפויה לחצות את הקו האדום השנה – כלומר לפתח נשק גרעיני. "אני חושב שיש לנו עוד זמן. כמה זמן בדיוק אינני יודע. זה יכול לקחת שנה, שנתיים או שלוש", העריך שר ההגנה.

אירופה צריכה לסייע באפגניסטן

בראיון התייחס גייטס גם לסוגית אפגניסטן והפציר במדינות אירופה לחזק את התחייבותן למלחמה בטרור במדינה המוסלמית, במיוחד לאור העמדה הנחרצת בה מחזיק הנשיא ברק אובמה בנושא.

גייטס, שביקר בעבר באירופה על מנת לבקש שליחת עוד חיילים לאפגניסטן, אמר כי ארצות הברית זקוקה למשאבים נוספים שרק אירופה יכולה לספק. הוא הפציר מאירופה לספק כספים להרחבת הצבא המוצב באפגניסטן ומומחים אזרחים לחקלאות, בריאות ומים נקיים. לדבריו, מנהיגי אירופה לא עושים די כדי לשכנע את הציבור בחשיבות ההצלחה במחמה באפגניסטן.

גייטס הוסיף גם כי לכידת אוסמה בן לאדן היא תנאי לעזיבת הצבא האמריקאי את אפגניסטן. "אמנם אנחנו מחפשים אחריו כבר שמונה שנים, אך זה לא הופך את לכידתו לתנאי. לכידתו עלולה להיות עניין של מזל ואינני רוצה להיות תלוי במזל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully