וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב חוזרת לעתיד

אייל דץ

1.4.2009 / 22:00

במסגרת כנס המאה שמתמקד בעתידה של העיר ולא ב-100 שנות קיומה, נפתחה תערוכת סטודנטים מכל העולם שמציגה חזון להפיכתה של ת"א מעיר גנים לעיר אקולוגית

אבי כהן

תל אביב חוגגת החודש מאה שנים להיווסדה, אך יש כאלה שכבר חושבים על יום הולדת 150. הערב נפתחה במשכן לאומנויות בעיר תערוכה בהשתתפות סטודנטים מ-12 האוניברסיטאות המובילות בעולם לאדריכלות ועיצוב שמדמה את תל אביב העתידית. התערוכה היא חלק מכנס המאה שנפתח היום, ובמהלכו לוקחים חלק למעלה מ-300 מומחים ואישי ציבור מישראל ורחבי העולם שידונו בנושאים כמו שימור מול פיתוח, בנייה ירוקה לעומת בנייה אפורה, זיהום אוויר ותחבורה, תכנון אסטרטגי, אתיקה סביבתית ועוד.

בתערוכה עצמה התבקשו הסטודנטים, תחת הכותרת "מעיר גנים לעיר אקולוגית, תל אביב-יפו 2059" לפרוש את חזונם תוך כדי התחשבות בשאלות הנוגעות לצפיפות ההולכת ומתגברת, למשבר האקולוגי, ולמודלים ירוקים של בנייה שככל שיתקדמו השנים יהפכו מטרנד לעובדה מוגמרת. בעיר שבעיקר עסוקה בשימור מבניה, מעניין היה למצוא תוכניות מהפכניות של סטודנטים שלקחו צעד אחד קדימה מושגים טרנדים כמו קיימות ותכנון בר קיימא.

התערוכה מורכבת ממבנים מתנפחים שעליהם הדפס של כל אחד ואחד מהפרויקטים. בתערוכה השתתפו אמנם סטודנטים מהמוסדות המובילים לארכיטקטורה באנגליה, איטליה, שבדיה ועוד, אך הזוכים היו כחול לבן - שתי עבודות של סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב. עבודה של הסטודנטיות גל גאון, עדי בן נון ולי זילברשטיין, ועבודה העונה לשם "התפתחות קטסטרופלית" של נעם דביר, בן שפירא, אייל פורמנסקי ונריה רביד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully