וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-G20: יוקם פיקוח על המערכת הפיננסית

טלי גולדשטין

2.4.2009 / 7:10

בהודעת הסיכום של הוועידה הנערכת בלונדון יקראו ראשי המדינות המתועשות לתום עידן הבנקאות הסודית. אדם אחד נהרג בהפגנות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

ראשי המדינות המתועשות יקראו בהודעת הסיכום של ועידת ה-G20, שנערכת היום (חמישי) בלונדון, להקים מערכת פיקוח על המערכת הפיננסית העולמית. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי בטיוטת ההסכם של הודעת הסיכום נאמר כי "תם עידן הבנקאות הסודית. המנהיגים ישתפו פעולה כדי לשפר את הצמיחה". בתוך כך, במהלך הלילה נהרג אדם אחד שהשתתף בהפגנות הנערכות בלונדון לקראת פתיחת הוועידה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה אמש כי היא תומכת בעמדת נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי המדינות המשתתפות בוועידת ה-G-20 מחר בלונדון לא יסתפקו בפשרות חלשות ובלתי משמעותיות. אתמול הודיעה שרת האוצר הצרפתית כריסטין לגרדה כי אם לא יושגו הסכמות לגבי סוגיות כלכליות מרכזיות, כגון רגולציות חמורות יותר, צרפת מוכנה לנטוש את הוועידה בעיצומה.

"כוונת נשיא צרפת היא שהוא אינו מוכן לפשרות חלשות בנושא השווקים הפיננסיים. ואני תומכת בו", אמרה מרקל במהלך מסיבת עיתונאים בברלין לפני שעזבה ללונדון.

סרקוזי אמר מוקדם יותר היום כי ההצעות העומדות על הפרק לגבי הסכם אפשרי שייחתם בוועידה, אינן מקובלות על גרמניה ועל צרפת וכי הוא אינו מוכן לקשור עצמו ל"פשרות כוזבות".

ניסיון לגבש הסכם בנוגע לרפורמות

מדינות ה-G-20 ( ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הודו, אינדונזיה, איטליה, יפן, מקסיקו, רוסיה, סעודיה, דרום אפריקה, דרום קוריאה) מנסות לגבש הסכם בנוגע לרפורמות ברגולציות הפיננסיות והשגת משאבים חדשים בעבור קרן המטבע הבינלאומית. כך אמר היום דובר ראש ממשלת בריטניה והוסיף: "עוד לא הגענו לשם". לדבריו, "יש פרטים רבים שצריך לעבוד עליהם בנוגע לרפורמות. זהו דיון מתמשך".

בתוך כך, ראש הממשלה היפני, טארו אסו, נפגש היום עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק לקראת הפסגה, ואמר לו שחבילת סיוע פיננסית היא צעד הכרחי על מנת לטפל במשבר הכלכלי. "הזכרתי לו את המשבר בכלכלה היפנית בשנות ה-90 ויעצתי לו מה חושב לעשות כדי להתגבר על המשבר", אמר אסו. לדברי בכיר יפני, נשיא דרום קוריאה אמר כי הוא תומך ברעיון שממשלת יפן תנקוט בצעדים נוספים כדי לרפא את הכלכלה.

אסו הורה שלשום על חבילת תמריצים נוספת כדי לעורר את כלכלת ארצו מהמיתון החמור ביותר אליו שקעה מאז מלחמת העולם השנייה. הוא לא פירט לגבי גודל החבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully