וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: "דברי ליברמן לא תואמו עם נתניהו"

ניר יהב וטלי גולדשטין

2.4.2009 / 5:28

גורמים בכירים במערכת המדינית סבורים כי דבריו של שר החוץ בעניין אי מחויבותה של ישראל להבנות אנאפוליס לא היו על דעת רה"מ

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

בכירים במערכת המדינית העריכו הבוקר (חמישי) כי דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, שאמר כי ישראל אינה מחויבת להבנות אנאפוליס, לא תואמו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בקול ישראל דווח כי בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו באופן רשמי על דבריו של ליברמן, אך עם זאת נמסר כי "נתניהו אמר במפורש שיקדם דו שיח בעת ובעונה אחת בשלושה אפיקים: מדיני, ביטחוני וכלכלי ויקיים דו שיח עם הרשות הפלסטינית מתוך כוונה ורצון לקדם שלום באזור".

בכיר ברשות הפלסטינית שהתייחס לדברי השר ליברמן אמר אתמול לוואלה! חדשות כי "מדבריו של שר החוץ הנכנס אביגדור ליברמן עולה כי הממשלה החדשה בישראל אינה מחויבת לשלום ואינה מעוניינת בפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

"הדברים של ליברמן מהווים סימן רע מאד והם אינם מקובלים", אמר הבכיר. בהתייחסו לדבריו של ליברמן לפיהם ישראל מחויבת אך ורק למפת הדרכים אמר עוד כי "במפת הדרכים מחויבת ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, להסיר את המחסומים, לסגת מהשטחים לקווים שלפני פרוץ אינתיפאדת אל-אקצא ולהקל על האוכלוסייה הפלסטינית".

"אם ישראל תקיים את הסעיף הראשון במפת הדרכים, שהוא הפסקת הבנייה בהתנחלויות, נהיה מאד שמחים, אבל אינני חושב שליברמן רוצה לעשות זאת. בעיקר על רקע מאמציה האדירים של הרשות הפלסטינית להשליט חוק וסדר בגדה המערבית", הוסיף. "לאחר שפירקנו את חוליות הארגונים החמושים מנשקם, מצב הביטחון בגדה כעת אידיאלי".

לדברי הבכיר, ממשלת נתניהו מצטיירת כממשלה ימנית לכל דבר ועניין "שלא מעוניינת לעשות שום דבר בכיוון החיובי. יחד עם זאת, אנחנו מחכים לראות מה יעשו בסופו של דבר כשיתחילו בעבודתם". לדבריו, "על הפלסטינים, בשיתוף גורמים אזוריים ובינלאומיים, להפעיל לחץ על הממשלה כדי שתהיה שותפה לתהליך השלום ולא תפעל נגדו".

"צפו למאבק גדול"

גם מהעולם החלו לזרום תגובות לאמירתו של ליברמן. טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון וראש ממשלת בריטניה לשעבר, אמר כי הפלסטינים צריכים לקבל מדינה משלהם - אחרת אין סיכוי שהאלימות באזור תדעך. "החלופה לשתי מדינות לשני עמים היא מדינה אחת. במקרה כזה, צפו למאבק גדול", אמר בלייר. בלייר הוסיף כי מצרים מנהלת משא ומתן עם חמאס בעבור הקהילה הבינלאומית כולה.

מהבית הלבן נמסר כי ממשל אובמה נותר מחויב לפתרון של שתי מדינות לשני עמים, הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "עמדתנו היתה ונשארה כי פתרון של שתי מדינות, ישראלית ופלסטינית, המתקיימות זו לצד זו בשלום וביטחון, הוא הפתרון הטוב ביותר שישרת את האינטרסים שלנו ושל האזור", אמר בכיר בממשל האמריקאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully