וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "ישראל לא מחויבת לאנאפוליס"

1.4.2009 / 15:32

שר החוץ החדש ניצל את טקס חילופי השרים כדי לתקוף את מדיניות הממשלות הקודמת: "לא ראיתי שההתנתקות ואנאפוליס הביאו שלום". אבו מאזן בתגובה: על ארה"ב להתנגד לעמדתו

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"ממשלת ישראל לא מחויבת לתהליך אנאפוליס", כך אמר היום (רביעי) שר החוץ הנכנס אביגדור ליברמן בטקס חילופי השרים במשרד החוץ. לדברי ליברמן, "יש זילות גדולה למילה שלום. לא נקדם שלום בהכרזות. היו שתי ממשלות שעשו צעדים דרמטיים והגישו הצעות מרחיקות לכת. לא ראיתי שההתנתקות ואנאפוליס הביאו שלום. להיפך. אחרי כל הג'סטות, המדינה רואה בשנים האחרונות את מלחמת לבנון השנייה ואת עופרת יצוקה ראיתי שדווקא שעושים ויתורים יש את ועידת דרבן ושתי מדינות קוראות לשגרירים בחזרה. מאוריטניה וקטאר".

ליברמן המשיך ותקף את מדיניות הממשלות הקודמת ואמר כי "מי שחושב שבאמצעות ויתורים הוא יביא משהו אז לא. אתה רוצה שלום? תתכונן למלחמה ותהיה חזק. מאז אוסלו עברו שש עשרה שנה ולא קירבנו את הסדר הקבע. יש מסמך אחד שמחייב אותנו וזה לא אנאפוליס לזה אין תוקף. הצבעתי נגד מפת הדרכים שאושרה בממשלה אבל זה המסמך היחיד שמחייב".

לדבריו, "נלך בדיוק לפי מפת הדרכים. לא אסכים שנוותר על כל הסעיפים ונלך ישר למשא ומתן על הסכם קבע. אנחנו נעמוד על קוצו של יוד בדיוק כפי שכתוב במפת הדרכים- פירוק ארגוני הטרור והקמת ממשל יעיל. אנחנו מתחייבים לעמוד על כל סעיף שנוגע לנו אבל זה דרוש גם מהצד השני".

שרת החוץ היוצאת ציפי לבני אמרה בצאתה מהטקס כי "הנאום הזה מוכיח שעשיתי את הדבר הנכון כשלא הצטרפתי לממשלה הזאת".

"לא נרד מרמת הגולן"

ליברמן הוסיף ואמר: "מתי מדינת ישראל היתה הכי פופולארית וחזקה? אחרי ששת הימים, לא אחרי כל הויתורים והסכמי אוסלו. מי שרוצה לשמור על מעמדנו חייב להבין – מי שרוצה שיכבדו אותו צריך קודם כל לכבד את עצמו. ברומא מתנהגים כמו רומאים, זו תהיה המדיניות". ליברמן גם התייחס ליחסים עם מצרים. "מצרים היא בהחלט גורם חשוב בעולם הערבי, כמייצבת של המערכת האזורית ואולי גם מעבר לזה. אשמח לבקר במצרים ואשמח שגם מנהיגיהם יבקרו כאן אצלנו, כולל שר החוץ. אני מכבד אחרים ודורש שיכבדו גם אותנו. הכול על בסיס ההדדיות".

בהתייחסו להסכם שלום אפשרי עם סוריה אמר ליברמן. "אני מאוד בעד שלום עם סוריה. זה חשוב מאוד, אבל רק על בסיס של שלום תמורת שלום. בלי נסיגה מרמת הגולן. לא בתקופתי ומקווה שגם לא בתקופות הבאות".

גורם בליכוד שנשאל לגבי התבטאויותיו של ליברמן אמר, "כי אין שום בעיה בדברים. הוא מבדיל עצמו מתהליך אנאפוליס, בדיוק כפי שהממשלה החדשה מתכוונת לעשות".

לבני אמרה בטקס כי "בישראל יש בעיה במובן הבסיסי ביותר. כל הדברים המובנים מאליהם במדינת ישראל הולכים ומתמסמסים בעולם. יש תהליך של דה-לגיטימציה לישראל. השאלה האם עדיין ברור לעולם שמדינת ישראל צריכה להיות בית לעם היהודי, סביב זה יש סימן שאלה גדול וזה נושא שישראל צריכה להתמודד איתו".

"הממשלה מחרחרת מלחמה"

דברי ליברמן כבר עוררו סערה במערכת הפוליטית בישראל. יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון, אמר כי "דבריו הם הוכחה לאובדן הדרך והערכים של מפלגת העבודה שוויתרה על כל עקרונותיה ועל האידיאולוגיה רק בשביל תפקידים. כל קשר בין הממשלה הזו לעקרונותיה ההיסטוריים של העבודה הוא מקרי בהחלט".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר בתגובה, כי "שר החוץ הנחקר של ממשלת נתניהו גילה את פרצופה האמיתי של הממשלה החדשה המחרחרת מלחמה". לדבריו, "בדרך זו גילינו גם את פרצופה האמיתי של מפלגת העבודה, שנדבקה לכיסאות ומכר את עקרונותיה לדרכו המדינית של ליברמן".

חברו לסיעה ח"כ נחמן שי אמר כי "מי שמכריז בהופעתו הראשונה בפני עובדי משרד החוץ והתקשורת העולמית כי ישראל איננה מקבלת את תהליך אנאפוליס ולמרות שממשלת ישראל רשמה אותו לפניה בשעתה, מכריז על מדיניות חוץ סרבנית", המשיך. "כמו באופרה, כאשר האקדח מופיע במערכה הראשונה , ברור שהוא יירה במערכה השלישית. המחזה התחיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully