וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשר להפוך כל משרד לבעל פעילות אמיתית"

עדי שמחוביץ, פנחס וולף ונעמה טלמור

1.4.2009 / 15:32

שלום קיבל לידיו את משרדי הפיתוח אזורי ופיתוח הנגב והגליל. במש' המשפטים אמר מזוז לנאמן: "מקווה שכהונתך הקודמת לא תעיב"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן. עריכת וידאו: ענת ברק)

טקסי חילופי שרים התקיימו היום (רביעי) במשרדי הממשלה השונים. "אני מאמין שהאדם עושה את התפקיד ולא להיפך", אמר סילבן שלום בעת שקיבל לידיו את תפקיד השר לפיתוח אזורי ולפיתוח הנגב והגליל. במשרד המשפטים העביר השר היוצא דניאל פרידמן את הכהונה לשר המשפטים הנכנס יעקב נאמן, בטקס בו נכחו גם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ופרקליט המדינה משה לדור.

בטקס הודה מזוז לפרידמן על פועלו וניצל את ההזדמנות "לעקוץ" את פרידמן על המאבקים הקשים שהצמיחה כהונתו. "אני מבקש להודות לשר המשפטים היוצא שתקופת כהונתו התאפיינה בסערות רבות אך גם בעשייה רבה. לא על הכול הסכמנו, אך גם לא על הכול חלקנו. אין ספק שפרופסור פרידמן הטביע את חותמו ויזם רפורמות ושינויים. אני מקווה שפרידמן לא רק השפיע, אלא אף הושפע ולמד להכיר את המערכת מעבר להיבט העיוני המופשט".

מזוז בירך את פרופסור נאמן על כניסתו לתפקיד ואמר כי נאמן מכיר היטב את המערכת המשפטית על כל מרכיביה וניסיונו העצום יאפשר לו להיכנס מיידית לתפקיד. "לא נכון ואין טעם להתעלם מסיום כהונתו הקודמת, אך מקווה ומאמין כי הדבר לא יעיב על כהונתו הנוכחית. הוא יהנה משיתוף פעולה מלא מצידי ומצד המשרד", אמר.

פרידמן עצמו ביקר את הממשלה הרחבה שהקים נתניהו, ואמר כי מה שגורם לכך היא שיטת הבחירות בישראל וכי "העניין טעון שיפור טעון שינוי". לדבריו, "היועץ המשפטי אמר כי הייתי כאן תקופה קצרה אך החילופים שלי נעשים עם החלפת הממשלה וזה לא תמיד נעשה כך במשרד המשפטים. תקופת כהונתי היא לא מאוד קצרה לעומת שרי משפטים אחרים". נאמן הודה לפרידמן על מסירותו ועל כך שהביא את הנושא של משרד המשפטים לסדר היום הציבורי "באתי למנוע את עינוי הדין הנוראי והתיקים העומדים תלויים בבית המשפט והפרקליטות"., אמר.

שר החינוך - "אין תפקיד ערכי יותר"

בטקס שנערך במשרד החינוך בירושלים קיבל שר החינוך הנכנס גדעון סער את השרביט משרת החינוך היוצאת, פרופסור יולי תמיר. "אני נכנס היום לתפקידי כשר חינוך ביראת כבוד, נפעם מכובד האחריות שהוטלה עליי. לא יכל היה להיות לי אתגר גדול יותר ואין בעיני תפקיד ערכי יותר", אמר סער.

סער הודה לשרת החינוך היוצאת פרופ' יולי תמיר ואמר "לעיתים היו בינינו חילוקי דעות, אבל תמיד ידעתי שיולי באה לחינוך באהבה והיא פעלה על פי השקפת עולמה ודרכה על מנת לשפר את המערכת". לדבריו, "משבר החינוך הוא משבר מתמשך אבל החובה שלנו לילדינו איננה מאפשרת לנו להתעלם מההידרדרות של תלמידי ישראל במדדים הבינלאומיים".

במקביל, קיים שר האוצר יובל שטייניץ, ישיבת הנהלה ראשונה בנוכחות סגן השר הנכנס יצחק כהן וראשי האגפים במשרד. בפתח הישיבה אמר השר כי הוא גאה על כך שהתבקש לעמוד בראש משרד האוצר, שידוע במקצועיות אנשיו ומסירותם. לדבריו, "בשעה זו של טלטלה בכלכלה העולמית שמגיעה גם אלינו, עיני העם והמדינה נשואות למקום הזה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully