וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: אסור לספור את ילדי הגן

עידן דורנר

1.4.2009 / 9:42

המשטרה בסצ'ואן עצרה אדם, שניסה לספור כמה ילדים מתו ברעידת האדמה הגדולה, ומתח ביקורת קשה על בניה לקויה של מוסדות החינוך

המשטרה בדרום-מערב סין עצרה השבוע כתב, שניסה להרכיב רשימה של ילדים שנהרגו בהתמוטטות בית ספרם, במהלך רעידת האדמה הקטלנית שפקדה בשנה שעברה את מחוז סצ'ואן. בתי ספר רבים קרסו ברעידת האדמה של ה-12 במאי 2008. במקרים רבים, דווקא הבניינים הממשלתיים שנבנו סביבם נותרו על כנם. תושבים רבים בסין זעמו על כך שהממשל השקיע בבנייה של מבני הממשל אך לא בבתי הספר. מעל 80 אלף בני אדם נהרגו באסון, אך הממשל הסיני מעולם לא פרסם את מניין הילדים שנהרגו באסון.

טן זואורן החל השנה בפרוייקט, בו ביקש מהגולשים באינטרנט ומאנשים שאיבדו את ילדיהם ברעידה, לסייע בהקמת מאגר מפורט של הקורבנות. בנוסף לכך, הוא ביקש מהמתנדבים בפרוייקט לאסוף עדויות על בנייה לקויה של בתי הספר. הוא נעצר באשמת חתירה נגד מדיניות המדינה, כך מסר המרכז לזכויות אדם ודמוקרטיה. ניסיונות ליצור קשר עם חברי משפחתו לא צלחו.

המשטרה עצרה בעבר פעילים אחרים שניסו לאסוף מידע על ילדי בית ספר שנהרגו באסון. אחד מהם הוחזק במעצר ללא משפט במשך תשעה חודשים. לפי הערכות, המבוססות על סקר של סוכנות הידיעות "רויטרס", כ-10,000 מהקורבנות היו ילדים בגיל בית ספר. בעבר ארגן טן מחאה נגד הכוונה לבנות אתר קידוח נפט ומפעל כימיקלים סמוך לבירת סצ'ואן צ'נגדו. מאות תושבים הפגינו נגד התוכנית, שנגנזה לאחר רעידת האדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully