וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיס יוניברס: "גואנטנמו - מקום שלו ויפה"

טלי גולדשטין

31.3.2009 / 19:35

דיאנה מנדוזה ביקרה בבסיס הצבאי בקובה יחד עם מיס ארה"ב כדי לשפר את מצב רוח החיילים. היא כנראה לא שמעה את זעקות המעונים

כלא גואנטנמו הוא מקום "מרגיע, שלו ויפה", אמרה מיס יוניברס הוונצואלית דיאנה מנדוזה. מנדוזה, שביקרה בבסיס חיל הים ומתקן הענישה של הצבא האמריקאי בקובה, אמרה כי היא מאד נהנתה מהביקור שאורגן על ידי "יונייטד סרוויס אורניזיישן", התומך בחיילים האמריקאים.

מחנה גואנטנמו הוקם על ידי צבא ארה"ב אחרי אירועי 11 בספטמבר 2001. מוחזקים בו כ-225 בני לאומים שונים, שנעצרו באפגניסטן ומדינות נוספות בחשד שהם עוסקים בפעילות טרור או קשורים לארגון אל קאעדה. העצורים נחשבים ל"לוחמים זרים" אך אינם מוגדרים כשבויי מלחמה, ולכן השלטונות האמריקאיים שוללים מהם זכויות יסוד המובטחות באמנת ז'נבה. כך, למשל, לא מוגש נגדם כתב אישום והם אינם מקבלים ייצוג משפטי או ביקורי משפחות.

מדינות רבות מתחו ביקורת על ארה"ב בגין הפעלת מתקן הענישה וטכניקות העינויים המיושמות בגואנטנמו, ומסרבות לקבל לשטחן את העצורים המוחזקים בו. עם היכנסו לתפקיד בינואר, הודיע הנשיא האמריקאי ברק אובמה כי יסגור את מתקן הענישה בתוך שנה.

מיס ונצואלה זכתה ב-14 ביולי בתחרות מיס יוניברס 2008. מנדוזה בת ה-22 גברה על 80 יריבותיה וזכתה בטקס שנערך בווייטנאם. בבלוג שלה מהתאריך ה-27 במרץ, כתבה מנדוזה שהביקור בגואנטנמו היה "חוויה נהדרת".

"זה היה מאאאדדדדד כיף!!!!!!!", כתבה מנדוזה ותיארה כיצד היא ומיס ארה"ב קריסטל סטיוארט נפגשו עם קצינים ונסעו ברחבי הבסיס המוקף חוטי תיל, מוקשים ומגדלי שמירה. היא סיפרה שביקרה בבר שבבסיס וכי חוף הים היה מדהים. "לא רציתי לעזוב. זה היה מקום כה מרגיע, שלו ויפה!"ף כתבה מנדוזה. מטרת ביקורן של מלכות היופי היה לשפר את מצב הרוח של החיילים המוצבים בגואנטנמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully