וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת איימה לעזוב את ועידת ה-G-20

טלי גולדשטין

31.3.2009 / 18:32

עוד לפני שהחלה ועידת ה-G-20 בלונדון וכבר מתגלעים חילוקי דעות בין המדינות המשתתפות בנושאים העומדים על הפרק

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

צרפת איימה לעזוב באמצע וועידת ה-G-20 השבוע אם דרישותיה בנוגע לרגולציות פיננסיות חמורות יותר לא ייענו, כך אמרה היום (שלישי) שרת האוצר הצרפתית לרשת BBC. כריסטין לגרדה אמרה בראיון כי הנשיא ניקולא סרקוזי לא יחתום על שום מסמך או הסכמה אם יחוש שאין שיתוף פעולה.

הידוק הרגולציות הפיננסיות תהיה סוגיה מרכזית בוועידת ה-G-20. צרפת מעוניינת בגוף רגולטורי עולמי חזק יותר מאשר ארצות הברית או בריטניה יכולות להיות. מנהיגי העולם ייפגשו ביום חמישי בלונדון על מנת לדון באמצעים בהם ניתן לנקוט כדי להילחם במיתון. מדינות ה-G-20 הן: ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הודו, אינדונזיה, איטליה, יפן, מקסיקו, רוסיה, סעודיה, דרום אפריקה, דרום קוריאה, טורקיה, בריטניה, ארצות הברית והאיחוד האירופי.

אם תחליט צרפת שלא להגיע לוועידה, או לעזוב בעיצומה, תהיה זו מכה קשה לראש הממשלה הבריטי גורדון בראון ונשיא ארה"ב ברק אובמה. שני המנהיגים דיברו שוב ושוב על תקוותם למפגש בינלאומי שיעודד את התאוששות הכלכלה העולמית. "המנהיגים הנפגשים בלונדון צריכים לספק חמצן וביטחון לכלכלה העולמית ולהעניק לאנשים תקווה מחודשת לעתיד", אמר בראון.

קרע בין המנהיגים לגבי הדרך בה יש להילחם במשבר הכלכלי החל להתגלע גם בתחומים אחרים. מדינות אירופאיות מתנגדות לקריאות להתחייב להשקעות גדולות יותר השנה ובשנה הבאה. סרקוזי , לדוגמה, יצא מספר פעמים נגד הכלכלות "האנגלו-סקסיות". ראשי מדינות אירופאיות הביעו אף הן תמיכתם בעמדת סרקוזי. "המשבר החל בארה"ב. העולם האנגלו-סקסי סרב מאז ומתמיד להרחיב את הרגולציות על השווקים הפיננסיים – מהלך לו זקוקה המערכת הפיננסית הבינלאומית", אמר ראש ממשלת לוקסמבורג ז'אן-קלוד ז'אנקר.

עם זאת, לא הכול שחור בכלכלה העולמית. יש מנהיגים המביעים אופטימיות גבי הצלחת הוועידה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי גבוהים הסיכויים להגיע להסכמים שונים – במיוחד לגבי הרגולציה על קרנות הגידור. למרות איומה לעזוב את הוועידה, שרת האוצר הצרפתית הדגישה כי מנהיגי ה-G-20 כן מסכימים על נושאים חשובים רבים אחרים.

"אני נחושה בדעתי, והנשיא סרקוזי אמר זאת גם הוא, למגר מקלטי מס ומדינות שאינן משתפות פעולה. הקנצלרית מרקל מסכימה עימנו, אני יודעת שגורדון בראון מרגיש אותו הדבר. נצטרך לעמוד במילה שלנו ולהיות מאוחדים וחזקים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully