וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: ממשלה מנופחת של שרים לענייני כלום

31.3.2009 / 18:38

יו"ר קדימה תקפה את נתניהו ואת חברי הקואליציה. "נתניהו קנה את הממשלה במחיר מופקע". ברק: "שתתרכז בפעילותה הפרלמנטרית"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: באדיבות אתר הכנסת. עריכת וידאו: ענת ברק)

יו"ר קדימה ציפי לבני אמרה היום (שלישי) בנאומה בעת הצגת ממשלת נתניהו בכנסת כי "למרות המעמד החגיגי, איני יכולה לאחל לממשלה הזאת הצלחה במימוש ההסכמים הקואליציוניים שהונחו על שולחננו, שאין בינם לבין טובת המדינה כלום". לדבריה, "כמו תמיד בימים של כיעור פוליטי, מתחדד הצורך בשינוי שיטת הממשל. קדימה תפעל כדי שהבחירות הבאות יערכו בדרך אחרת".

לבני מתחה ביקורת על התיקים הרבים שיצר נתניהו עבור שותפיו לקואליציה: "עוד לא נולדה השיטה שהכריחה אדם הגון לקבל תואר של שר חסר תועלת ולממן אותו מתקציב המדינה בתקופה קשה זו. עוד לא נולדה השיטה שהכריחה מנהיג – אם הוא מנהיג ולא פוליטיקאי – לקנות את שלטונו במחיר מופקע, עבור כל כך מעט אצבעות תומכות וכל כך הרבה משרות ותקציבים של מליארדים", אמרה לבני. על כך השיבה ח"כ לימור לבנת בקריאת ביניים: "עוד לא נולדה צביעות כזאת". ח"כ אופיר אקוניס קרא לעברה: "את היית שרה חסרת תוחלת".

לבני פנתה ישירות לנתניהו ומתחה עליו ביקורת חריפה: "יש איש רזה - האזרח הפשוט, ואיש שמן - המגזר הציבורי. האיש הרזה נעשה רזה מיום ליום וחושש לאבד את מקום עבודתו. על ראשו של האיש הרזה הזה הפלתם את הממשלה המנופחת הזו שכולה שרים לענייני כלום, סגני שרים לשום דבר ומרבי תארים מגוחכים. הרי גם אם תברכו איש את רעהו כל בוקר בברכת הוד מעלתו, הדבר לא יוסיף לכם מעלה אישית או ציבורית אחת. מכיסיו של האיש הזה החלטת לממן את ההסכמים הקואליציוניים שהוסכמו במחשכים עוד לפני כן".

לבני תקפה בחריפות גם את יו"ר העבודה אהוד ברק: "מפלגת העבודה הצטרפה לממשלה הזאת, ובזמן הקובע חבריה יזוזו באי נחת מנומסת על כיסאותיהם". היא כינתה את ברק "האיש שאת הונו הפוליטי עשה דרך גיוסי כספים לעמותות, ואת הונו הפרטי עשה דרך הקשרים הפוליטיים, שאנס את מפלגתו לרמוס את אמונותיה כדי להמשיך ולשבת על הכיסא, אבל תמיד יימצא מי שיגן עליו בשתיקה".

לדבריה, "האופוזיציה בראשותי תהיה אופוזיציה עניינית ואחראית במלוא מובן המילה. נתמוך בתהליכים ובפתרונות שיתנו מענה תעסוקתי ויטפלו בעוני ויתמודדו עם המשבר הכלכלי שישליך גם על החברה בישראל, במיוחד עתה שעמותות חברתיות חסרות את המימון הנדרש".

מלשכת שר הביטחון אהוד ברק נמסר בתגובה כי "הדברים המביכים שאמרה הגברת לבני על שר הביטחון, אהוד ברק, מעידים על אובדן שליטה ועשתונות, הן בתוכן והן סגנון הדברים שהיא משמיעה". "מוטב שהגב' לבני תיטול קורה מבין עיניה, ובטרם שתטיף מוסר לאחרים תבדוק את יושרם ותקינות דרכם של חלק מחבריה בקדימה. ראוי שתתרכז בעבודה הפרלמנטרית באופוזיציה, במקום לעסוק בהשמצות חסרות בסיס ושלוחות רסן", נאמר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully