וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מגיע לביקור נשיאותי בבריטניה

עידן דורנר

31.3.2009 / 16:47

ברק אובמה יערוך את ביקורו הראשון כנשיא באירופה עם משלחת חסרת תקדים בגודלה. את ארוחת הערב שלו יבשל השף העירום

נשיא ארה"ב ברק אובמה יגיע ביום חמישי ללונדון לפסגת הג'י-20, לביקורו הראשון בתור נשיא מעבר לאוקיינוס האטלנטי. הוא כמובן לא יעשה את כל הדרך הזאת בגפו: יחד איתו יגיע צוות ענק מהבית הלבן, שיכלול מאות שומרי ראש ואנשי ביטחון, רופאים, שפים, ובעלי תפקידים נוספים, שילוו אותו בביקור והמשלחת תכלול גם שורה של רכבים נשיאותיים בהם גם ה"חיה" - הלימוזינה הנשיאותית המשוריינת שלו, וכמובן - האייר פורס וואן.

המטוס הענק מאובזר לחלוטין וכולל גם חדר כושר פרטי. הוא משוריין באופן המתקדם ביותר, המגן עליו גם מפני התקפה גרעינית. לנשיא ארה"ב יש למעשה שני מטוסים זהים לחלוטין, הנבדלים זה מזה רק במספר הסידורי המוטבע על זנבם. על המטוס ישנו חדר ניתוח למקרה חירום, ולהק של מטוסי חיל האוויר מפקח אחר כל תנועה שלו. אף ארוחה אינה מוכנה מראש. הארוחות מבושלות במהלך הטיסה על ידי טבחי המטוס במטבח הגדול ומוגשים בסרוויס המיוחד של המטוס.

ברגע שינחת בשדה התעופה באסקס, הוא ימריא במארין וואן, מסוקו הפרטי של נשיא ארה"ב, למרכז לונדון. המסוק מסוגל לירות נורים כדי להתחמק ממתקפת טילים. יחד איתו ימריא מסוק זהה לחלוטין לצורך הטעיה.

על הקרקע ינוע אובמה בלימוזינה הנשיאותית, המכונה "החיה", שעלותה 300 אלף דולר. למכונית המשוריינת יש גג נפתח, חלונות עבים במיוחד, צמיגים חזקים וגוף עשוי מפלדה, אלומיניום, טיטניום וקרמיקה, והיא מבוססת על דגם של משאית GMC 2500, הצורכת גלון דלק כל 16 ק"מ. המכונית בנויה גם על מנת לשרוד מטעני צד וירי מרובים ומצויידת גם בתותח לירי גז מדמיע, אמצעי לראיית לילה ומיכלי חמצן. המכונית מסוגלת לעמוד בפני ירי מקלעים, התקפה כימית ואפילו פגיעת טיל. היא תנוע בשיירה ענקית, הכוללת עשרות כלי רכב, ניידות משטרה ואמבולנסים.

הצוות הרפואי של אובמה, הכולל אחיות, מנתחים ומומחי רפואה נוספים, יהיה בכוננות עליונה, למקרה שאובמה יחלה. אספקה גדולה של דם מסוג AB (סוג הדם של אובמה) תהיה תמיד בסביבה, למקרה חירום. כמו כן ינועו איתו 200 אנשי ביטחון, עשרות יועצים פוליטיים וצוות של שפים פרטיים.

את הארוחה ברחוב דאונינג 10 יבשל לא אחר מאשר השף העירום - ג'יימי אוליבר, שכבר התבשר כי לא יוכל להביא איתו את המכשיר הסלולרי הפרטי שלו, מסיבות ביטחוניות. זאץ, על אף שאישתו של אוליבר צפויה ללדת ביום האירוע.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully