וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

31.3.2009 / 16:50

אילו צמחים מסוכנים לחתולים, ואיך מתמודדים עם כלב נוסף בבית? אתם שאלתם, דר' איל נחמיאס עונה

בחצרי "התנחלה" חתולה בהריון. מכיוון שהייתה חולה השארנו אותה, ואף ארגנו לה פינת המלטה משובחת. לפני שלושה שבועות היא המליטה 5 גורים בריאים. הבעיה היא שהאם לא מפסיקה לאכול, וגם משלשלת, ולא לגמרי שולטת בצרכים שלה. היא גם מסרבת לאכול אוכל יבש. מה לעשות?

חתולה מניקה אכן צורכת כמות מזון גדולה במיוחד וצריכת האנרגיה שלה עשויה לגדול למצב של פי ארבע מהכמות הרגילה. הנקה היא תהליך פזיולוגי תובעני במיוחד, יותר מריצה של שלושה ימים רצוף. אפשר להציע לה מזון יבש איכותי המתאים לבעיות מעיים – יש כאלו בחנויות וגם בסדרה הרפואית. עדיף לצמצם את המזון הלח מאחר ולעיתים אכן עלול לגרום לצואה רכה אם ניתן בכמויות גדולות. קחו בחשבון שמזון לח (שימורים) מכיל 70-80 אחוז מים כך שכמויות האכילה חייבות להיות גדולות פי 4-5 מכמויות של מזון יבש. הנפח העצום לא מתאים לקיבה הקטנה של חתול והתוצאה היא שלשול. יתכן ויש גם טפילי מעיים ואפשר פשוט לתת תילוע .

יש לי פאג סיני בן תשעה חודשים. הוא מרבה ללקק את הפה ואת השפתיים שלו ולפעמים גם ארונות ודברים אחרים. זה מראה על בעיה כלשהי?

לא בהכרח מדובר בבעיה בריאותית – גורים נוטים ללקק ולכרסם את סביבתם מתוך סקרנות או שעמום. לעיתים יתכן ויש גירוי אלרגי כלשהו. נסו לעשות שימוש בכלי האכלה מנירוסטה במקום כלים מפלסטיק אם יש לו כאלו. כלי פלסטיק לעתים גורמים לכך.

יש לי כלבה מדהימה וגדולה בת שבע . אני רוצה מאוד לאמץ עוד כלב, אבל הכלבה שלי מאוד רכושנית כלפי וטריטוריאלית. נראה לי שהיא לא תקבל כלב אחר ואני לא רוצה לפגוע באיכות החיים שלה. מה עושים?

אולי בהתחלה באמת תתנהג כך אך תלוי מי הכלב החדש. אם בגור מדובר אז היא תקבל אותו מהר כחלק מהלהקה – הוא יעבור "חינוך" שלה מהר מאד ויבין מה הגבולות שלו. אם בכלב בוגר אפשר לעשות מפגש הדרגתי ולהאכיל בכל מקרה בנפרד. טיולים משותפים ברצועה , קצת הליכה במשמעת רגלי תעזור ליצור קשר של להקה.

לקראת חתול שמצטרף למשפחה, תהיתי איזה עציצים מותר לי להחזיק בבית ואיזה צמחים רעילים או מסוכנים לו. תודה

אכן יש צמחים רעילים וחשוב להכיר קצת את העניין. מומלץ להימנע מקיסוסים, שרכים, פילדנדרום, כל מיני הוינקות, צמחים בעלי פירות אדומים או שחורים כמו דטורה. מומלץ לגדל נפית חתול (בת דודה של המנטה ) באדנית. החתול יאהב מאד לכרסם את העלים הריחניים שיעזרו לבריאותו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully