וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעל חניתה חשו ברע בשימוע פיטורים

קובי מנדל

31.3.2009 / 15:43

אחד העובדים טוען כי מנהל כוח האדם תקף אותו. הנהלת חניתה: "מודעים לכאבם של העובדים, אך אין שחר לטענת התקיפה"

שני עובדים ממפעל המתכת "חניתה" בשלומי חשו ברע בעת שנערכו שימועים ל-10 מתוך 32 עובדי המפעל המיועדים לפיטורים. השניים פונו באמבולנסים לבית החולים בנהריה. עובד אחר, שמעון גז בן 62, טוען כי הותקף בידי מנהל כוח האדם בחברה.

ההסתדרות במרחב גליל מערבי פנתה במכתב למנהל מפעל חניתה בשלומי בבקשה להשעות לאלתר את מנהל כוח האדם בחברה רונן ברקוביץ'. לטענת ההסתדרות, ברקוביץ חבט בגז בכתפו השמאלית, בזמן שעמד לפני שימוע. העובד שהותקף, נזקק לטיפול רפואי בחדר טראומה בבית החולים בנהריה ואף הגיש תלונה במשטרה.

במכתב שנשלח, כותב יו"ר הסתדרות מרחב גליל מערבי, אשר שמואלי: "התנהלותו והתפרצותו של מנהל כוח האדם היא התנהגות שאינה הולמת אף עובד ולבטח אף מנהל באף מקום עבודה. אני דורש להשעות את מנהל כוח האדם מעבודתו ובמקביל להשעות את כל השימועים הנערכים על ידי הנהלת החברה". העובד שמעון גז סיפר כי "הוא התפרץ עלי והתנהל כלפי בחוזקה. אם מנהל התפעול לא היה עוצר אותו, מצבי היה גרוע יותר".

ההסתדרות מנהלת מאבק כנגד כוונת הנהלת חניתה לפטר 32 מהעובדים הוותיקים. בשבוע שעבר, עובדי המפעל התבצרו במפעל וערכו הפגנה. זאת בעקבות הודעת ההנהלה להסתדרות ולעובדים על סגירת המפעל ליומיים ועל הפסקת המשא ומתן.

מהנהלת המפעל נמסר כי היא מגלה הבנה מלאה לכאבם ולמצוקתם של העובדים המפוטרים. ועם זאת, יצויין, כי שני העובדים, שנטען כי לא חשו בטוב, התפרצו לחדר שבו נערכו השימועים, עוד טרם נערך להם השימוע. בנוסף אין כל שחר לטענה, כאילו תקף מנהל משאבי האנוש של המפעל את אחד העובדים. ההיפך הוא הנכון, אותו עובד איים על מנהל משאבי האנוש של המפעל, כי יבוא איתו חשבון. הנהלת המפעל רואה בחומרה את האיום מצידו של העובד, והטיפול בסוגיה עבר למישור המשפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully