וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "רק פעם אחת תקפנו אזרחים בטעות"

רמי שני

31.3.2009 / 14:11

אלוף פיקוד הדרום התייחס לטענות על פגיעה באזרחים במהלך המבצע ברצועת עזה: "חמאס רצו לגרור אותנו להילחם במסגדים"

אלוף פיקוד הדרום, האלוף יואב גלנט, אמר היום (שלישי) כי חמאס מאיים על האוכלוסייה שבצלה הוא פועל. בכנס ראשי רשויות בדרום לסיכום מבצע עופרת יצוקה, אמר האלוף גלנט כי אנשי הארגון "מייצרים הגנה בצל האוכלוסייה. ביתו של המחבל הופך להיות גם מחסן הנשק שלו, המפקדה ומקום היציאה לפעילות. ההגנה היא המשפחה שלו. הם גורמים לכך, שכשישראל תוקפת, קורה לא פעם שמתרחשת טעות בה נפגעים אזרחים פלסטינים."

גלנט הוסיף כי "ביצענו אלפי תקיפות מהאוויר. תקפנו 250 בתים שבהם היתה תחמושת או מפקדות. רק פעם אחת תקפנו בטעות אזרחים. תקפנו מסגדים או בתי ספר, שמהם הופעל ירי ארטילרי. הם רצו לגרור אותנו להלחם במסגדים, ואנו לא התכוונו להילחם שם. השגנו את היעד שקבעו לנו. והיעד שנקבע לנו, היה להכות את החמאס באופן קשה, לייצר הרתעה ולייצר משוואת איזון למשא ומתן עתידי. חמאס הוכה ויזכור את זה. זה לא יפתור את כל האיום אבל זה יצר מצב שונה לחלוטין".

אלוף פיקוד העורף, האלוף יאיר גולן אמר כי העורף במהלך המבצע עמד באתגר ההתמודדות עם הירי הארטילרי. "ראינו מאמץ מתמשך, שהובל על ידי ראשי הרשויות לאבטח את התושבים. זה נעשה לאחר הכנה מאוד יסודית וממושכת. עמדנו בפני אתגר מתון ויהיו לנו עוד אתגרים קשים בהרבה. אני לא יודע אם תהיה עופרת יצוקה נוספת, אבל האיום לא הוסר, מדרום מצפון וממזרח. אנחנו ממשיכים לוודא שאנחנו נערכים לאתגרים משמעותיים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully