וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרונים בעולם: גם בארץ יכבו אורות

אייל דץ

31.3.2009 / 14:03

בתל אביב יוענק פרס הגלובוס הירוק ואחריו יתקיים הארוע המרכזי לציון 'שעת כדור הארץ'. האורות יכבו ויתקיימו פעילויות בנושא בעוד ערים בארץ

באיחור אופנתי של כמעט חודש אחרי שאר העולם, ותחת הסלוגן " יש כדורים שלא משחקים איתם", תתקיים בישראל השנה בפעם השנייה "שעת כדור הארץ", במהלכה יתבקשו התושבים לכבות את האור למשך שעה אחת, במטרה לעורר את המודעות הדרושה לצמצום צריכת האנרגיה והשפעותיה ההרסניות על אקלים כדור הארץ.

אירוע "שעת כדור הארץ" יערך השנה (רק בישראל) ביום כדור הארץ הבין-לאומי, יום חמישי, 23 באפריל , כאשר מלבד תל אביב-יפו, ישתתפו השנה בפרויקט גם הערים ירושלים, חיפה, באר שבע וכפר סבא, שיכבו את האור בהדרגה, כאשר כל אחת מהערים תכבה את האור למשך שעה שלמה: בתל??אביב-יפו יכבו את האור בשעה 20:00, בירושלים 20:10, בחיפה 20:20 , בבאר שבע 20:30 ובכפר סבא .
20:40.

רק בעזרת אנרגיה מתחדשת

בערב האירוע, החל מהשעה 19:00, יערכו בכל ערים המשתתפות מופעים מרכזיים לציון המאורע. האירוע המרכזי יתקיים בכיכר רבין, עם מופע מרכזי בהשתתפות הבלקן ביט בוקס שיארחו את שלומי סרנגה, לאחר מופע החימום של אסף אבידן והמוג'וס. כמו בשנה שעברה, גם השנה יופק המופע באמצעות מאנרגיה מתחדשת: מתחם דיווש ודלק ביו-דיזל. שעות ספורות לפני האירוע המרכזי יתקיים טקס הענקת אותות "הגלובוס הירוק", בו יוענקו פרסים על מצויינות בפעילות למען הסביבה: בתחום הממשל, המגזר העסקי והחברה האזרחית. בתום המופע ייצא מכיכר רבין מסע רוכבים ברחובות תל-אביב. כאשר ההשתתפות בו תתאפשר בכלי תחבורה ידידותיים לסביבה בלבד: אופניים ורולר-בליידס.

במהלך היום יתקיימו בכל רחבי הערים המשתתפות עשרות פעיליות הקשורות לנושא השמירה על כדור הארץ. בירושלים יפתח היום בהפנינג ענק בטיילת שדרות ממילא אלרוב שובו יוצגו פעילויות רבות למען שמירה על איכות הסביבה, אנרגיה ירוקה ופעילויות למען כדור הארץ. בהפנינג יוצבו דוכנים של החברה להגנת הטבע, מוזיאון המדע, מחלקת איכות הסיבה בעירייה וגופים נוספים. בחיפה תתקיים *מסיבת "רוק-ארץ" - מפגן רוק ללא חשמל במדעטק חיפה, ובבאר שבע יתקיים המופע המרכזי באמפי של מרכז הצעירים תחת כיפת השמיים, בהשתתפות תזמורות כלי נשיפה ומקהלה ווקאלית. המופע יופק ללא הגברה וללא חשמל, לאור נרות.

ומה עם האפקט העולמי?

תוצאות ההחשכה העולמית שנערכה בשבת יוצגו על ידי הקרן העולמית לשימור הטבע בפני משתתפי ועידת קופנהאגן, בה ינסו מנהיגים מרחבי כדור הארץ להביא להסכם שיחליף את פרוטוקול קיוטו למאבק העולמי בשינויי האקלים. בעיריית תל אביב החליטו לקיים את האירוע בתאריך שונה משאר העולם, לטענתם על מנת לקיים יום אחד שיכלול סדרה של "אירועים ירוקים", בניהם כאמור טקס הענקת גלובוס הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully