וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניזרי ערער לעליון: "העדות המפלילה שקרית"

עדי שמחוביץ

31.3.2009 / 12:24

הח"כ לשעבר מש"ס ערער על הרשעתו בקבלת שוחד ועל העונש - 18 חודשי מאסר. המדינה גם ערערה ודרשה עונש כבד יותר

בית המשפט העליון דן היום (שלישי) בערעור שהגיש חבר הכנסת לשעבר שלמה בניזרי, שהורשע לפני כשנה בעבירות של קבלת שוחד והפרת אמונים ונידון ל-18 חודשי מאסר. בניזרי מערער על ההרשעה וכן על גזר הדין ואילו המדינה מערערת על קולת העונש.
מכתב האישום שהוגש נגד בניזרי לפני יותר משלוש שנים עולה תמונה של קשרים אסורים שקיים בניזרי בזמן כהונתו כשר העבודה והרווחה עם הקבלן משה סלע. על פי כתב האישום, בניזרי קיבל טובות הנאה רבות בתמורה למידע שהעביר לסלע.

סלע העיד במשפט נגד בניזרי כעד מדינה. בדיון היום טענו עורכי דינו של בניזרי, בני נהרי וליאור אשכנזי, כי עדותו של סלע, שהיוותה ראייה מרכזית בהרשעת בניזרי, היתה "שזורה בשקרים" . לדבריהם, בית המשפט המחוזי כתב אף הוא בהחלטתו כי מדובר בעדות של "אדם שקרן ורמאי", ועל כן זוכה בניזרי מחלק מהעבירות שיוחסו לו.

המדינה, באמצעות עורך הדין מיכאל קרשן, טענה כי בית המשפט המחוזי היה ער לחולשות ולקשיים שיש בעדותו של סלע ובחן את העדות בזהירות ובחשדנות, והרשיע את בניזרי על סמך ראיות נוספות שהיו בתיק. לעניין עונשו של בניזרי טען עורך דין קרשן כי בשנים האחרונות ישנה הקלה עם עובדי ציבור בתחום השחיתות הציבורית. "אנחנו חושבים שרמת הענישה צריכה לעלות, צריך לדבר על עונש מקסימום".

בדיון נשמע גם ערעורו של הרב ראובן אלבז שהורשע אף הוא בפרשה, באמצעות עורכי דינו אביגדור פלדמן ואברהם לביא ערער אלבז על הרשעתו בתיווך לשוחד ועל גזר הדין שקיבל. המשך הטיעונים יישמעו ביום ראשון הקרוב וההחלטה תתקבל בעוד מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully