וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "בלי תיק החוץ, נלך לאופוזיציה"

פנחס וולף

31.3.2009 / 11:07

מספר שעות לפני השבעת הממשלה, בישראל ביתנו עושים שרירים נוכח השמועות כי נתניהו הבטיח לשלום את תיק החוץ, אם יוגש אישום נגד ליברמן

"אם לא נקבל את תיק החוץ, נלך לאופוזיציה", כך איימו היום (שלישי) בישראל ביתנו בעקבות השמעות שנפוצו בשעות האחרונות, לפיהן ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הבטיח לח"כ סילבן שלום את תיק החוץ, אם אביגודר ליברמן יודח מהתפיד בעקבות הגשת כתב אישום נגדו.

"מי שבונה על כך שליברמן יודח עקב חקירה, שייקח בחשבון שזה ייקח לפחות 13 שנה, כפי שהיה מ-96 עד היום. עצם השימוש בהנחה זו מטעם בכירי הליכוד, פוגעות קשות בסיכוי ממשלת נתניהו לתפקד עוד לפני שהיא הוקמה".

בתוך כך, בזירה הפוליטית הולכות ונשלמות ההכנות לקראת השבעת הממשלה שתתקיים הערב. מספר חברי כנסת בחרו הבוקר לתקוף את הממשלה החדשה של נתניהו שתורכב מכ-40 שרים וסגני שרים.

יו"ר מפלגת חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר כי "ממשלת עלי בבא של נתניהו נשענת על כ-40 שרים וסגניהם ועורכת מסיבת טראנס של חלוקת שלל ציבורי. חבורתו של נתניהו, גם מנופחת וגם מסוכנת לשלום ולדמוקרטיה. הממשלה הנהוגה בידי נהג הרפתקן, דוהרת במדרון מסוכן של ליברמן עם גלגל חמישי מנוקב בדמות אהוד ברק".

ההסכמים לא נחשפו במלואם

ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר כי "נתניהו הצליח להגשים את החזון הפמיניסטי. במערכת הבחירות הליכוד יצא בסיסמה 'זה גדול עליה', עכשיו התברר כי זה גדול עליהם. בכל הממשלה המנופחת וחסרת התקדים שנתניהו הקים, יש מקום לשתי נשים בלבד. במטבחון אין ייצוג של 51% מאוכלוסיית ישראל. נתניהו הצליח להוציא את הנשים מהמטבח".

ח"כ שלי יחימוביץ', שנמנית על הקבוצה המתנגדת לכניסת מפלגת העבודה לממשלת נתניהו, אמרה כי "בעוד אלפי עובדים מפוטרים, מוקמת על חשבון הציבור הממשלה החמדנית והבזבזנית ביותר בתולדות המדינה, המחלקת בחוסר בושה תיקים לענייני כלום ולענייני שום דבר. אני גאה לא להיות חברה בממשלה הזאת ומצטערת על כך שמפלגתי בחרה להיות חלק מן הפארסה".

בתוך כך, סיעת קדימה פנתה הבוקר ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין, בדרישה לדחות את השבעת הממשלה שמתוכננת להערב. בקדימה טוענים כי ההסכמים הקואליציוניים לא הונחו במזכירות הכנסת כנדרש על פי החוק ולא נחשפו במלואם.

לדברי יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון, "ההסכמים הקואליציוניים עם ש"ס הועברו למזכירות הכנסת באישון לילה וההסכמים עם יהדות התורה עדיין לא נחשפו, למרות שככל הנראה הם כבר נחתמו. נתניהו מנסה להסתיר את ההסכמים המביכים, הכוללים תקציבים של מיליארדים, משרות שרים מנופחות ותארים מפוקפקים". בליכוד אמרו אמש שההצבעה תתקיים הערב על פי חוק, 24 שעות לאחר שההסכמים הונחו על שולחן הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully