וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע שופינג בלתי נשלט? הכל באשמת המחזור

עידן דורנר

30.3.2009 / 19:45

מחקר חדש מגלה כי ככל שנשים קרובות יותר למחזור החודשי שלהן, כך גדל הסיכוי שהן יפרצו במסע קניות מורחב בקניון הקרוב

מעתה נשים יכולות לתרץ את דחף השופינג הבלתי נשלט שלהן בגורם נוסף: המחזור החודשי. בעשרת הימים שלפני המחזור גדל הסיכוי שנשים ירצו לצאת למסע קניות, כך עולה ממחקר חדש שנערך בבריטניה ופורסם ברשת BBC. פסיכולוגים מאמינים ששופינג עשוי להיות דרכן של נשים להתמודד עם הרגשות השליליים הנוצרים אצלן לפני המחזור, בשל השינויים ההורמונלים שהן חוות.

פרופ' קרן פיין מאוניברסיטת הארטפורדשיר תציג את תוצאות מחקרה בפני כנס של איגוד הפסיכולוגים הבריטים בהמשך השבוע. היא ביקשה מ-443 נשים בין הגילאים 18 ל-50 לדווח על הרגלי הקניות שלהן. כמעט שני שליש מתוך 153 הנשים שנבחנו והיו קרובות למחזור החודשי שלהן, סיפרו כי רכשו משהו מתוך דחף אימפולסיבי, ויותר ממחציתן אמרו כי הוציאו על בזבוזים יותר מ-25 ליש"ט. מרביתן אף הודו כי בזבזו יותר מ-250 ליש"ט, ורובן מהן חשו חרטה לאחר מכן.

פרופ' פיין סיפרה: "הבזבזנות היתה פחות נשלטת, יותר אימפולסיבית ויותר מופרזת בקרב נשים שהיו קרובות למחזור שלהן. ההתנהגות הצרכנית נוטה להיות תגובה לרגשות עזים. הן מרגישות לחוצות או מדוכאות ויש יותר סיכוי שיצאו למסע שופינג כדי לעודד את עצמן ולשפר את הרגשתן". לטענתה, "יש שינוי בהורמונים שמשפיעים על החלק במוח, האחראי על רגשות ועל מה שמרסן אותם, לכן הממצאים אינם מפתיעים".

הסבר נוסף עשוי להיות נעוץ בעובדה שהן רוכשות פריטים שיעזרו להן להרגיש יותר מושכות בתקופה בה הן הכי פוריות, בערך שבועיים לפני תחילת המחזור. מרבית הרכישות של הנחקרות היו תכשיטים, איפור ונעלי עקב. "חוקרים אחרים גילו כי נשים נוהגות להתלבש על מנת להרשים במהלך הימים הפוריים שלהן". לטענת פיין נשים המוטרדות מההוצאות הגבוהות שלהן צריכות לשקול להימנע מללכת לקניות בשבוע שלפני המחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully