וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מלך סעודיה מפחד מקדאפי?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.3.2009 / 17:46

לאחר 6 שנות סכסוך, קיימו המנהיגים פגישת פיוס היסטורית לאחר שקדאפי יצא בקריאה נרגשת לעבר עבדאללה "הפסק לפחד ממני"

שליט לוב מועמר קדאפי שוב מעורר סערה. במושב הפתיחה של פסגת מדינות הליגה הערבית הנערכת בקטאר התפרץ היום (שני), קדאפי לדבריו של אמיר קטאר, חמד בן חליפה אל ת'אני, והחל לצעוק לעבר עבדאללה מלך סעודיה במטרה להתפייס איתו. לאחר מכן יצא קדאפי בסערה מאולם הדיונים.

הסכסוך בין השניים החל כבר לפני שש שנים, בפסגת מדינות ערב ב-2003, אז התעמתו באופן פומבי קדאפי ועבדאללה, ששימש אז כיורש העצר הסעודי. העימות בין שני המנהיגים פרץ לאחר שעבדאללה טען כי קדאפי וההנהגה הלובית תכננו לחסל אותו. לוב בתגובה הכחישה את הטענה וקדאפי אף החרים את הפסגה האחרונה שנערכה בסעודיה במחאה על ההאשמות.

"כבר שש שנים אתה בורח ופוחד ממני", צעק היום קדאפי למלך סעודיה בעת נאומו של אמיר קטאר. האמיר ביקש מקדאפי לעצור את דבריו, אולם שליט לוב, הידוע במזגו הבלתי צפוי, המשיך בדבריו וקרא למלך סעודיה לשים קץ לעימות ביניהם. קדאפי נאלץ גם להסביר מדוע התערב בדיון: "אני מלך מלכי אפריקה ומנהיג המוסלמים. מעמדי אינו מאפשר לי לרדת לרמה אחרת". לאחר דברים אלו קם קדאפי ויצא מהאולם. בסופו של דבר קיימו שני המנהיגים פגישת פיוס היסטורית ויישרו את ההדורים ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully