וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ממשלתי תעשה הכל להשיג שלום"

30.3.2009 / 16:50

בנאומו בכנסת לציון 30 שנה לשלום עם מצרים, אמר נתניהו "מי משכנינו שמוכן באמת לשלום, ימצא יד מושטת". אולמרט לנתניהו: "קח את היוזמה לידיך באומץ, וההיסטוריה תכיר לך תודה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ 1)

"הממשלה שאקים תעשה כל שביכולתה להשיג שלום כולל ובר קיימא עם כל העולם הערבי". כך אמר היום (שני) ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בנאום לציון שלושים שנה להסכם השלום בין ישראל למצרים. לדבריו, "כל אחד משכנינו שיהיה מוכן באמת לשלום, ימצא יד מושטת". נתניהו התייחס לשלום עם מצרים ואמר כי "סאדאת לא דיבר שלום בעודו מתכונן למלחמה, ולא ניהל במקביל משא ומתן עם ארגוני טרור".

"דרוש רוב יהודי בארץ"

נתניהו הוסיף כי "השלום בין ישראל ומצרים שינה את ההיסטוריה והוכיח שניתן לכתת חרבות לאתים. הסכם השלום עם המדינה החשובה בעולם הערבי שינה את פני המזרח התיכון ויצר את השותפות היסודית בין שוחרי השלום באזור. שותפות שהתחזקה בשנים האחרונות לנוכח עליית גל רדיקלי אלים שמאיים על כולנו". נתניהו הוסיף ואמר כי "מבחנו האמיתי של השלום הוא בעמידותו. השלום עם מצרים לא התערער כי הוא משרת את האינטרסים העמוקים ביותר של שתי המדינות, מבטיח לא רק את ההווה אלה גם את עתיד ילדינו. היינו שמחים לו הקשרים היו מתהדקים אף יותר, במיוחד בתחום הכלכלי, אבל אנו מציינים 30 שנים ללא קרבות וזהו הישג כביר".

לפניו נאם ראש הממשלה אהוד אולמרט שפנה מעל בימת הכנסת לבנימין נתניהו ואמר לו "אתה מקבל עליך את האחריות הכבדה ואת הזכות הגדולה להנהיג את המדינה בתקופה גורלית ומכרעת. אין בליבי ספק כי אתה מגיע לתפקיד כאשר הנך מצויד בפרספקטיבה רחבה הרבה יותר ממה שהיה לך בעבר. בתקופת כהונתך תצטרך להתמודד עם מציאות קשה מכפי שהייתה בעבר".

אולמרט אף התייחס למו"מ עם הפלסטינים ואמר כי "אין מדינה יהודית בלי רוב יהודי מובטח לדורות, ואין רוב יהודי מובטח עם מיליוני פלסטינים שכמהים למדינה משלהם. המסקנה ברורה – שתי מדינות לשני העמים. אין חלופה. אין התחכמות. ההכרעה אם הציונות תמשיך להתגשם ולנצח במדינה או חס וחלילה תאבד את זהותה היא בנפשנו, אי אפשר לברוח ממנה. חזון שתי המדינות מקובל על ארה"ב, על האיחוד האירופי ועל הקהילה הבינלאומית כולה חוץ מאויבי השלום וארגוני הטרור. אסור לנו להחמיץ את האפשרות למימוש החזון בתמיכה בינלאומית מסיבית. זה אפשרי. חלק גדול מהדרך נעשה".

"יש לחתור לשלום"

אולמרט התייחס גם למו"מ עם הסורים, ואמר כי "פעלתי גם בדיאלוג בלתי ישיר עם סוריה. גם אתה עצמך פעלת בכיוון זה ואתה ראוי לברכה על כך ולא לגינוי, אך כדי להביא לשלום שיביא לשינוי עם סוריה צריך להשלים עם ויתור כואב, שובר לב. זאת הברירה שבה תצטרך להכריע יותר מכל אדם אחר. הדברים ידועים. עמדנו על סף כניסה למו"מ ישיר עם הסורים. את כל הפרטים קיבלת ועוד תקבל. קח את היוזמה לידיך באומץ, אל תירתע וההיסטוריה תכיר לך תודה, אני מאחל לך ולממשלתך הצלחה. הצלחתכם היא הצלחתנו והצלחתה של מדינת ישראל כולה".

שרת החוץ ציפי לבני נאמה אף היא ואמרה כי "על כל הנהגה לחתור לשלום לא כסיסמא או כמילים ללא כיסוי. הרבה לפני שהשלום זוכה לתמיכה מבית. על כל מנהיג להתעמת עם תומכיו ולנסות לשכנע בצדקת דרכו. אי הסכמות אינן הוכחה שהעם לא תומך בשלום. המאבק בשלום מתחייב משום שלא כולם מאמינים שהוא אפשרי, או סבורים שמחירו גבוה מדי. יש עם שחולם שלום וצריך גם מנהיגות שמחויבת לו. כאן איננו יכולים להרשות לעצמנו מנהיגות שמרימה ידיים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully