וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העתירה נגדי מנסה לשנות את רצון הבוחר"

עדי שמחוביץ

30.3.2009 / 15:17

ליברמן השיב לעתירה שדורשת למנוע מינויו לשר חוץ בשל החקירות נגדו. "הציבור אמר את דברו. האם יפה כוח העותרת מכוח הציבור?"

ח"כ אביגדור ליברמן השיב היום (שני) לבג"ץ על העתירה שהגישה התנועה למען איכות השלטון בעניין מניעת מינויו לשר החוץ וביקש לדחות את העתירה. "העותרת מבקשת לשנות את רצון הבוחר בניגוד לשיטתנו המשפטית. החקירה בעניינו של ליברמן עמדה לפני הציבור במהלך כל מערכות הבחירות האחרונות. והנה, הציבור אמר את דברו. האם יפה כוחה של העותרת מכוחו של הציבור?", נכתב בתשובה, שהוגשה באמצעות עו"ד ירון קוסטליץ.

בתגובה מצוטטת החלטה של בג"ץ משנת 2004 ובה נקבע: "אין זה ראוי שבית המשפט העליון יורה לראש הממשלה שייבחר בבחירות הבאות, שלא לפתוח במגעים קואליציוניים עם מפלגה שאחד מאנשיה מצוי בחקירה".

העתירה הוגשה בשבוע שעבר על ידי התנועה למען איכות השלטון בדרישה לבטל את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו לפיו ימונה היו"ר אביגדור ליברמן לסגן ראש ממשלה ושר החוץ. העותרים גם דורשים שלא למנות שר לביטחון פנים ממפלגת ישראל ביתנו, שכן המצב בו חוקרים כפופים לשר מטעם הנחקר מהווה לדעתם ניגוד עניינים.

עוד טען ליברמן בתגובה כי יש בעתירה צביעות רבה: "לא שמענו את העותרת זועקת כי מינוים של אהוד ברק, אריאל שרון ואהוד אולמרט כראשי ממשלה אינו יכול לעמוד בשל חקירות המשטרה בעניינם. וכך למשל חקירת המשטרה בעניינו של ח"כ צחי הנגבי התקיימה בשעה שכיהן כשר משפטים". ליברמן התייחס באותו אופן לדרישה שעלתה בעתירה, שלא למנות שר לביטחון פנים ממפלגת ישראל ביתנו, מפאת ניגוד עניינים. "מדוע לא טענה העותרת, בדיוק באותו אופן שהיא טוענת עתה, כי חקירותיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, בהכרח פוסלות מינויו של כל אדם לתפקיד השר לביטחון פנים, ובכלל כך אבי דיכטר?".

באשר לדרישות העתירה שלא למנות את חברי ישראל ביתנו לוועדת השרים לענייני חקיקה, ליו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ולוועדה למינוי שופטים, נטען בתשובה כי עניין זה חושף את כוונתה האמיתית של העותרת: רצונה לסכל את תוצאות הבחירות באמצעות הגשת עתירת סרק, "שהרי, מה בין חקירתו של ליברמן על ידי המשטרה לבין תפקידים אלה? אין זאת אלא שהעותרת חפצה למנוע מתן כוח ביצועי לנציגי סיעת ישראל ביתנו, שכן העותרת מתנגדת, כך נראה, להשקפותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully