וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנקות בטבעיות

יפה בר נוף

30.3.2009 / 13:24

במקום לבזבז כסף ולזהם את הסביבה, אפשר להבריק את הבית גם עם חומרים טבעיים. תתכוננו לריח של יער בסלון

חומרי ניקוי קונבנציונלים גורמים לזיהום סביבתי גדול, וחומרים אקולוגיים למיניהם בדרך כלל עולים יותר. אבל קיימת אופציה טבעית ולא פחות יעילה - הנה כמה פתרונות ירוקים לניקיון הבית.

עיקר המרכיבים שתצטרכו הם חומץ סינטטי (חמישה שקלים לליטר), לימון טרי, אבקת סודה לשתיה (זולה עוד יותר אם רוכשים בקילו), שמנים טבעיים שמקורם בצמחי מרפא כמו לוונדר, ציפורן, לימון, למון גראס ועוד.

הברקת כלי מתכת

פממוטים, צלחות וכלים דקורטיביים, מומלץ לפזר עליהם אבקת סודה לשתיה ועם חצי לימון לשפשף בקלות את הכלי. התהליך יחזיר לו את ניקיונו ואת הברק. אחרי ההברקה יש לשטוף במים וליבש היטב.

ניקוי וילונות

מומלץ להכניס למכונת הכביסה בתוכנית עדינה, בה מוסיפים במקום מרכך חצי כוס חומץ בתוספת עד 20 טיפות שמנים ארומתיים - הכל לתוך המיכל המיועד למרכך. השמנים המומלצים לכך הם לוונדר, תפוז, עץ התה וגרניום – שירחיקו מזיקים ועש, יחד עם ניחוח רענן.

שטיפת הבית

על טהרת שמנים ארומתיים – יכללו מים עם ½ כוס חומץ וטיפות שמן ציפורן או קינמון – ששניהם מרחיקים חרקים. תוספת עץ התה תוכל לחטא את הרצפה. להורים לפעוטות, ניתן גם לבשל קליפות הדרים ובעיקר לימון המסייע בהסרת כתמים ולאחר הקירור לשטוף לניחוח משכר לאורך זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ניקוי כיריים ושומנים

כל מה שצריך זה לשפוך חומץ ולפזר מעל אבקת סודה לשתיה, שיחד יוצרים תהליך של תסיסה המכרסמת החוצה את השומן והלכלוך. אותו אפשר לנקות בסוף התהליך עם מטלית לחה.

ארונות

לאחר ניקוי וסידור הארונות ניתן לתלות כדור צמר גפן בתוך שקית בד או גרביון ישן, בו טיפות שמן ציפורן, גרניום, למון גראס, ציטרונלה, שירחיק עש ומזיקים.

אבנית

באמצעות בקבוק התזה שבו מים וחומץ בכמות שווה, ניתן להתיז על מקומות שצברו אבנית, להמתין מספר דקות ולעבור עם סמרטוט לח. כדאי להוסיף שמנים ארומתיים של לימון ועץ התה – עד 20 טיפות, המסייע להבהרה והוא אנטי פטרייתית. במקומות בהם ניכרת הצטברות לכלוך ואבנית גדולה במיוחד, אפשר להגדיל את מינון החומץ בבקבוק.

* הכותבת היא מרצה לארומתרפיה במכללת מהות לרפואה משלימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully