וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הממשלה הרחבה היא מחיר האחדות"

31.3.2009 / 0:08

רה"מ המיועד בנימין נתניהו חילק לחברי מפלגתו את שארית התיקים שנותרו בממשלתו. ח"כ היחיד שגורלו טרם הוכרע הוא סילבן שלום

אביב חופי

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו סיים את סבב השיחות שניהל אתמול (שני) עם חברי מפלגתו בנוגע לחלוקת התפקידים בממשלה. לאחר ההכרעה כי חבר הכנסת יובל שטייניץ ימונה לתפקיד שר האוצר, היחידי מבין בכירי הליכוד שעדיין לא ברור באיזה תפקיד ישמש הוא סילבן שלום. נתניהו הדגיש בפני חברי הליכוד כי "הממשלה הרחבה היא מחיר האחדות".

למרות ההערכות כי נתניהו יבחר להחזיק בתיק האוצר, ולמנות את חבר הכנסת יובל שטייניץ לשר במשרד האוצר, החליט נתניהו למנות את שטייניץ עצמו לתפקיד. באשר לשלום, נתניהו הציע לו לכהן כשר לפיתוח אזורי וכמשנה לראש הממשלה. שלום טרם הודיע אם ייענה להצעה או לא. במהלך היום התנהלו המגעים בין השניים באמצעות מתווכים ועל רקע מתיחות הולכת וגואה. שלום עזב בערב את משכן הכנסת מבלי להיפגש עם נתניהו, אך לשניים נקבעה פגישה למחר לפנות צהריים.

בתוך כך, גובש המטבחון המדיני בממשלתו של נתניהו, שיכלול שבעה חברים: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, שר החוץ אביגדור ליברמן, בנימין בן אליעזר, דן מרידור, משה יעלון ובני בגין. מקורבי נתניהו אמרו על הרכב המטבחון כי הוא "ריכוז של ניסיון, רצינות ועומק שהמדינה יכולה להתברך בו".

מרידור למודיעין, יעלון לאסטרטגיה

במהלך הערב מינה נתניהו את ח"כ דן מרידור לשר לשרותי המודיעין והוועדה לאנרגיה אטומית. במסגרת תפקידו, יהיה מרידור ממונה על השב"כ והמוסד. כמו כן, הוא יכהן כסגן ראש הממשלה ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני וב"מטבחון" המצומצם.

את חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון מינה נתניהו לשר לעניינים אסטרטגיים. בתפקידו זה יהיה יעלון אחראי על המועצה לביטחון לאומי, שבראשה יעמוד עוזי ארד, ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני וב"מטבחון" המצומצם. כמו כן, ישמש יעלון כמשנה לראש הממשלה. מקורביו של יעלון אמרו לוואלה! חדשות כי הוא מרוצה מהתפקיד ושבדיוק לזה התכוון כשרצה להיות בין מקבלי ההחלטות.

מינויים נוספים שעליהם הודיע נתניהו: ח"כ בני בגין יכהן בממשלה כשר בלי תיק ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני וב"מטבחון" המצומצם. ח"כ לאה נס תהיה סגנית שר לענייני גמלאים ואילו ח"כ איוב קרא ימונה לסגן שר.

לאחר שההסכמים הקואליציוניים הונחו הערב בשעה 20:30 על שולחן הכנסת, מחר באותה שעה יובאו מינוייו של נתניהו לאישורה. בנוגע ליהדות התורה, ההערכה היא שהסכם קואליציוני ייחתם מחר עם המפלגה. גורמים בליכוד אמרו שמכיוון שעל פי ההסכם המתגבש יהדות התורה תקבל סגן שר ולא שר, לא תהיה בעיה לקיים הצבעה גם עבורם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

יום של מינויים

נתניהו החל את סבב השיחות שלו בבוקר. הראשונים לקבל ממנו הודעה על מינוים לתפקיד שר בלי תיק היו חברי הכנסת מיכאל איתן, שיהיה אחראי על שיפור השירות לאזרח, ויוסי פלד. ח"כ משה כחלון מונה לתפקיד שר התקשורת ואילו ח"כ גלעד ארדן מונה לשר להגנת הסביבה. ארדן ישמש גם כשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

שרת החינוך לשעבר לימור לבנת תכהן כשרת התרבות והספורט, כשלמשרד החינוך ייכנס ח"כ גדעון סער. סער ישמש גם כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. נתניהו העניק לח"כ ישראל כץ את תיק התחבורה ואף הודיע לח"כ יולי אדלשטיין כי מונה לשר, אולם רק מחר יודיע לו באיזה נושא יעסוק.

בנוסף מינה נתניהו את ח"כ גילה גמליאל לסגנית שר במשרד ראש הממשלה. גמליאל תהיה אחראית על נושא הצעירים ותטפל בנושא מעמד האישה. נכון לעכשיו מסתמן כי 14 חברים בליכוד יקבלו תפקידי שר ובכך יעלה מספרם של השרים בממשלת נתניהו ל-30. בישיבת הסיעה שהתקיימה הבוקר הוחלט למנות את ח"כ זאב אלקין לתפקיד יו"ר הסיעה.

בתוך כך, מועצת חכמי התורה של ש"ס החליטה סופית על חלוקת תפקידי השרים בסיעה. על פי ההחלטה, יו"ר ש"ס אלי ישי יכהן כסגן ראש הממשלה וכשר הפנים, ח"כ אריאל אטיאס יכהן כשר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב מרגי יהיה שר הדתות, ח"כ משולם נהרי יכהן כשר במשרד ראש הממשלה שיטפל בנושא החינוך החרדי וח"כ יצחק כהן יהיה סגן שר האוצר.

בתגובה לחלוקת התיקים בליכוד ובמפלגות הקואליציה האחרות, הפיץ ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) מכתב לתומכיו לקראת הקמת ממשלת נתניהו. הורוביץ כתב לתומכיו כי "זו ממשלה נוראה. מדינת ישראל הוצאה למכירת חיסול לחרדים ולמתנחלים. נתניהו שיושב עכשיו על ההגה לוחץ חזק על דוושת הגז, ואנחנו נוסעים מהר מאוד - לאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully